Test

Dit is een popup

Twitter Blue (en blauw vinkje) opnieuw gelanceerd

Twitter Blue abonnement vinkje verificatie blauw goud grijs Elon Musk
Het Twitter Blue-abonnement, tezamen met het blauw vinkje ter verificatie van accounts, wordt vandaag opnieuw beschikbaar.

Het Twitter Blue-abonnement zou vandaag terug beschikbaar worden. Dat tweette Esther Crawford, het hoofd van product-management bij Twitter. Ook het officiële Twitter-account bracht een aankondiging. In België blijft het hoe dan ook wachten, want Blue zal nog altijd maar te krijgen zijn in vijf landen. Daaronder vallen de VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Crawford gaf wel aan dat het top of mind is bij het Blue-team om “snel” naar andere landen uit te breiden.

Vinkjes in het blauw, goud en grijs

De voornaamste feature van het vernieuwde Twitter Blue-abonnement is natuurlijk het verifiërende vinkje om aan te duiden dat het om een “officieel” account gaat. Omdat gebruikers voorheen onmiddellijk het blauwe vinkje konden krijgen bij een Blue-abonnement, werd er hevig misbruik van gemaakt door onder andere parodiërende accounts. Als je nu het blauwe vinkje wilt, zal je account toch eerst door Twitter geëvalueerd worden. Dat om imitatie tegen te gaan wat tegen de regels van het platform is, aldus Crawford. Het blijft tot nog toe ongeweten voor welke redenen een account niet goedgekeurd zou worden.

Om toch een onderscheid te kunnen maken, introduceert Twitter ook grijze en gouden vinkjes tezamen met het nieuwe Blue-abonnement. De gouden vinkjes zijn voor bedrijven bedoeld, om te beginnen enkel degene die “betrekkingen hebben gehad met Twitter”. Andere bedrijven zouden binnenkort een bepaald proces kunnen volgen om het vinkje te bemachtigen. De grijze vinkjes zijn dan weer bedoeld voor overheidsinstanties en “multilaterale”, of veelzijdige, accounts. Het is nu nog geheel onduidelijk wat met dat tweede wordt bedoeld.

Twitter Blue heeft natuurlijk ook nog altijd andere features. Het bewerken van tweets wordt weer beschikbaar. Blue-gebruikers krijgen daarnaast de mogelijkheid om video’s van 1080p te uploaden en een “leesmodus”. Ze zullen 50 procent minder advertenties zien en als geverifieerde gebruikers zullen hun tweets het hoogst geplaatst worden.

Duurder voor iOS-gebruikers

Blue zal nog altijd 8 dollar per maand kosten, behalve voor iOS-gebruikers dan. Die zullen namelijk 11 dollar per maand moeten betalen. Als iemand het abonnement neemt via een Android-toestel of op een pc, komt die er dus goedkoper vanaf. Vermoedelijk is de duurdere prijs er gekomen om mensen te ontmoedigen via Apple te gaan, na de eerdere spanningen met Twitter-baas Elon Musk. Als er dan toch iemand een abonnement via Apple neemt, compenseert de meerprijs voor de commissie van 30 procent die vanuit de App Store wordt gevraagd.

Tussen de gebruikelijke Twitter-heisa door liet Elon Musk terloops weten dat hij het maximum aantal tekens van een tweet wil verhogen. In plaats van 280 tekens zou je dan een duizelingwekkende 4000 tekens kunnen benutten. Het is afwachten wanneer de upgrade er komt en of die enkel voor Blue-abonnees beschikbaar zou worden.

Het Twitter Blue-abonnement zou vandaag terug beschikbaar worden. Dat tweette Esther Crawford, het hoofd van product-management bij Twitter. Ook het officiële Twitter-account bracht een aankondiging. In België blijft het hoe dan ook wachten, want Blue zal nog altijd maar te krijgen zijn in vijf landen. Daaronder vallen de VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Crawford gaf wel aan dat het top of mind is bij het Blue-team om “snel” naar andere landen uit te breiden.

Vinkjes in het blauw, goud en grijs

De voornaamste feature van het vernieuwde Twitter Blue-abonnement is natuurlijk het verifiërende vinkje om aan te duiden dat het om een “officieel” account gaat. Omdat gebruikers voorheen onmiddellijk het blauwe vinkje konden krijgen bij een Blue-abonnement, werd er hevig misbruik van gemaakt door onder andere parodiërende accounts. Als je nu het blauwe vinkje wilt, zal je account toch eerst door Twitter geëvalueerd worden. Dat om imitatie tegen te gaan wat tegen de regels van het platform is, aldus Crawford. Het blijft tot nog toe ongeweten voor welke redenen een account niet goedgekeurd zou worden.

Om toch een onderscheid te kunnen maken, introduceert Twitter ook grijze en gouden vinkjes tezamen met het nieuwe Blue-abonnement. De gouden vinkjes zijn voor bedrijven bedoeld, om te beginnen enkel degene die “betrekkingen hebben gehad met Twitter”. Andere bedrijven zouden binnenkort een bepaald proces kunnen volgen om het vinkje te bemachtigen. De grijze vinkjes zijn dan weer bedoeld voor overheidsinstanties en “multilaterale”, of veelzijdige, accounts. Het is nu nog geheel onduidelijk wat met dat tweede wordt bedoeld.

Twitter Blue heeft natuurlijk ook nog altijd andere features. Het bewerken van tweets wordt weer beschikbaar. Blue-gebruikers krijgen daarnaast de mogelijkheid om video’s van 1080p te uploaden en een “leesmodus”. Ze zullen 50 procent minder advertenties zien en als geverifieerde gebruikers zullen hun tweets het hoogst geplaatst worden.

Duurder voor iOS-gebruikers

Blue zal nog altijd 8 dollar per maand kosten, behalve voor iOS-gebruikers dan. Die zullen namelijk 11 dollar per maand moeten betalen. Als iemand het abonnement neemt via een Android-toestel of op een pc, komt die er dus goedkoper vanaf. Vermoedelijk is de duurdere prijs er gekomen om mensen te ontmoedigen via Apple te gaan, na de eerdere spanningen met Twitter-baas Elon Musk. Als er dan toch iemand een abonnement via Apple neemt, compenseert de meerprijs voor de commissie van 30 procent die vanuit de App Store wordt gevraagd.

Tussen de gebruikelijke Twitter-heisa door liet Elon Musk terloops weten dat hij het maximum aantal tekens van een tweet wil verhogen. In plaats van 280 tekens zou je dan een duizelingwekkende 4000 tekens kunnen benutten. Het is afwachten wanneer de upgrade er komt en of die enkel voor Blue-abonnees beschikbaar zou worden.

ontspanningslidersociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!