Test

Dit is een popup

McLaren lanceert opvouwbare elektrische step

McLaren Levoie elektrische step
McLaren heeft zijn eerste elektrische step gelanceerd via dochtermerk Lavoie. De Lavoie Series 1 brengt een ongekend draagbaar ontwerp met een lange autonomie.

Het zijn zeker niet alleen maar merken als Xiaomi en Segway die e-scooters ontwikkelen. McLaren is er ook druk mee in de weer via zijn elektrische subdivisie, McLaren Applied. De divisie van de Britse wagenfabrikant lanceerde begin deze week de Lavoie Series 1 e-scooter. Hiervoor werd ook – in elk geval voor dit moment – een nieuw submerk gelanceerd: Lavoie. Wat de scooter uniek maakt, is dat hij zeer eenvoudig kan worden opgevouwen voor transport.

Lavoie Series 1 e-scooter

McLaren rustte de scooter uit met zijn gepatenteerde one-touch Flowfold-systeem. Hiermee kan de elektrische step met slechts één hendel volledig ingeklapt worden. Zoals gewoonlijk vouwt enkel het stuur van de e-scooter op. Opvallend is wel dat het stuur in drie delen naar beneden vouwt; hiermee neemt de opgevouwen step minder ruimte in beslag dan met een conventioneel mechanisme dat als een geheel opvouwt.

Zijn compacte formaat maakt de e-step bijzonder makkelijk te vervoeren. Dat wordt geholpen door het magnesium frame, waardoor de elektrische step ongeveer 16,5 kilogram weegt. Lavoies Series 1 elektrische step moet mede dankzij dit lage gewicht een range van ongeveer 50 kilometer halen op een volle accu. Bijladen kost volgens de autofabrikant ongeveer 2 uur via de meegeleverde oplader.

Bestuurders van de Lavoie Series 1 moeten zich volgens de fabrikant ook volkomen veilig voelen als ze met de step onderweg gaan. Hij kreeg daarvoor uiteraard verlichting aan de voor- en achterkant, evenals verlichting voorop de achterbumper om de bestuurder te verlichten. Alles tezamen moet de bestuurder zich daardoor in een ware lichtshow wanen en niet over het hoofd gezien worden door andere verkeersdeelnemers.

Lancering in België

McLaren ontwikkelde de e-scooter naar eigen zeggen vanuit het perspectief waarmee het wagens bouwt. Dit moet leiden tot extreme duurzaamheid en een veilig en stabiel gevoel op de weg. Of we ook kunnen gaan genieten van deze aspecten, is voorlopig nog wel de vraag. McLaren deelde op dit punt nog geen details over de beschikbaarheid van de elektrische step. De prijzen bleven ook buiten schot.

Het zijn zeker niet alleen maar merken als Xiaomi en Segway die e-scooters ontwikkelen. McLaren is er ook druk mee in de weer via zijn elektrische subdivisie, McLaren Applied. De divisie van de Britse wagenfabrikant lanceerde begin deze week de Lavoie Series 1 e-scooter. Hiervoor werd ook – in elk geval voor dit moment – een nieuw submerk gelanceerd: Lavoie. Wat de scooter uniek maakt, is dat hij zeer eenvoudig kan worden opgevouwen voor transport.

Lavoie Series 1 e-scooter

McLaren rustte de scooter uit met zijn gepatenteerde one-touch Flowfold-systeem. Hiermee kan de elektrische step met slechts één hendel volledig ingeklapt worden. Zoals gewoonlijk vouwt enkel het stuur van de e-scooter op. Opvallend is wel dat het stuur in drie delen naar beneden vouwt; hiermee neemt de opgevouwen step minder ruimte in beslag dan met een conventioneel mechanisme dat als een geheel opvouwt.

Zijn compacte formaat maakt de e-step bijzonder makkelijk te vervoeren. Dat wordt geholpen door het magnesium frame, waardoor de elektrische step ongeveer 16,5 kilogram weegt. Lavoies Series 1 elektrische step moet mede dankzij dit lage gewicht een range van ongeveer 50 kilometer halen op een volle accu. Bijladen kost volgens de autofabrikant ongeveer 2 uur via de meegeleverde oplader.

Bestuurders van de Lavoie Series 1 moeten zich volgens de fabrikant ook volkomen veilig voelen als ze met de step onderweg gaan. Hij kreeg daarvoor uiteraard verlichting aan de voor- en achterkant, evenals verlichting voorop de achterbumper om de bestuurder te verlichten. Alles tezamen moet de bestuurder zich daardoor in een ware lichtshow wanen en niet over het hoofd gezien worden door andere verkeersdeelnemers.

Lancering in België

McLaren ontwikkelde de e-scooter naar eigen zeggen vanuit het perspectief waarmee het wagens bouwt. Dit moet leiden tot extreme duurzaamheid en een veilig en stabiel gevoel op de weg. Of we ook kunnen gaan genieten van deze aspecten, is voorlopig nog wel de vraag. McLaren deelde op dit punt nog geen details over de beschikbaarheid van de elektrische step. De prijzen bleven ook buiten schot.

Connected Carlavoiemclarenontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!