Test

Dit is een popup

Musk stelt lancering Twitter Blue uit om Apple te sarren

Twitter Blue
Twitter heeft de lancering van Blue voor onbepaalde tijd uitgesteld. Ondertussen probeert Musk via Twitter het App Store-kosten-debat met Apple te voeren.

Zou Twitter Blue niet op 29 november hergelanceerd worden? Dat klopt. Althans, dat was een van Musks hersenspinsels. Een officieel bericht rondom de vertraging werd vooralsnog niet verstuurd – niet geheel verrassend overigens; Twitter heeft namelijk geen communicatieafdeling meer. Musk is daarmee zelf verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Via zijn eigen account, dat inmiddels gezien wordt als Twitter’s communicatiekanaal, schreef de topman wel verrast te zijn door de zogenoemde “Apple Tax”.

Die tweet ligt in lijn met berichtgeving van Platformer en The Verge over de terugkeer van Blue. De publicaties melden afzonderlijk van elkaar dat het abonnement ‘voor onbepaalde tijd is uitgesteld’. Twitter zoekt in die tijd naar manieren om onder Apples transactievergoeding van 30 procent uit te komen.

Een van de mogelijkheden die Musks team onderzoekt is om de iOS-aankopen van Twitter Blue via de Twitter-site te laten verlopen. Gebruikers worden daarvoor mogelijk naar de website verwezen als ze Blue willen aanschaffen. Na iOS volgt mogelijk ook Android: Google rekent immers eveneens een kost aan voor aankopen die via de Play Store verlopen.

Prijsstijging Twitter Blue

Zodra het abonnement terugkeert op Twitter zal dit volgens Platformer in een licht gewijzigde vorm zijn. Ten eerste voert het sociale medium een prijsverhoging door van één cent, waardoor voortaan exact 8 dollar betaald moet worden. De tweede wijziging ligt bij een eerste stap richting ‘verificatie’ van gebruikers. Mensen die het abonnement willen aanschaffen moeten eerst een telefoonnummer aan hun account koppelen.

Intussen is het de vraag of Blue het sociale medium overeind weet te houden. Recent werd bekend dat Apple is gestopt met het adverteren op Twitter. Die beslissing volgt op een reeks adverteerders die hun klanten afraadde om nog via het sociale medium te adverteren.

Zou Twitter Blue niet op 29 november hergelanceerd worden? Dat klopt. Althans, dat was een van Musks hersenspinsels. Een officieel bericht rondom de vertraging werd vooralsnog niet verstuurd – niet geheel verrassend overigens; Twitter heeft namelijk geen communicatieafdeling meer. Musk is daarmee zelf verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Via zijn eigen account, dat inmiddels gezien wordt als Twitter’s communicatiekanaal, schreef de topman wel verrast te zijn door de zogenoemde “Apple Tax”.

Die tweet ligt in lijn met berichtgeving van Platformer en The Verge over de terugkeer van Blue. De publicaties melden afzonderlijk van elkaar dat het abonnement ‘voor onbepaalde tijd is uitgesteld’. Twitter zoekt in die tijd naar manieren om onder Apples transactievergoeding van 30 procent uit te komen.

Een van de mogelijkheden die Musks team onderzoekt is om de iOS-aankopen van Twitter Blue via de Twitter-site te laten verlopen. Gebruikers worden daarvoor mogelijk naar de website verwezen als ze Blue willen aanschaffen. Na iOS volgt mogelijk ook Android: Google rekent immers eveneens een kost aan voor aankopen die via de Play Store verlopen.

Prijsstijging Twitter Blue

Zodra het abonnement terugkeert op Twitter zal dit volgens Platformer in een licht gewijzigde vorm zijn. Ten eerste voert het sociale medium een prijsverhoging door van één cent, waardoor voortaan exact 8 dollar betaald moet worden. De tweede wijziging ligt bij een eerste stap richting ‘verificatie’ van gebruikers. Mensen die het abonnement willen aanschaffen moeten eerst een telefoonnummer aan hun account koppelen.

Intussen is het de vraag of Blue het sociale medium overeind weet te houden. Recent werd bekend dat Apple is gestopt met het adverteren op Twitter. Die beslissing volgt op een reeks adverteerders die hun klanten afraadde om nog via het sociale medium te adverteren.

mobielontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!