Samsung zou app maken om toestel zelf te repareren
In de aanvraag voor het handelsmerk staat dat Samsung aan een nieuwe app zou werken die “Self Repair Assistent” heet. Het icoon van de app heeft een tandwiel en een moersleutel. De diensten die de app verleent, worden ook verklaard in de patentaanvraag. Het gaat dan voornamelijk om “zelf-reparatie, zelf-installatie en zelf-onderhoud” van allerlei toestellen. Niet alleen smartphones maar ook smartwatches, tablets en oordoppen zouden zelfstandig onderhouden kunnen worden met de app.
“Self-Repair”-programma in de VS
Afgelopen zomer lanceerde Samsung al “Self-Repair” in de VS. Galaxy-gebruikers kunnen daarmee telefoononderdelen en gereedschap bekomen om hun toestel zelf te repareren. Daarvoor werkt de producent samen met iFixit, die de onderdelen, het gereedschap en de instructies voor het repareren verzorgt.
De Self Repair Assistent zou volgens de patentaanvraag ook “raadplegings- en informatiediensten verwant aan zelf-installatie en zelf-reparatie” moeten verlenen. Het kan dus zijn dat de app waaraan Samsung werkt meer info zal verschaffen aan de gebruikers over het onderhouden en repareren van hun toestellen. Daarmee zou de iFixit-website mogelijk niet meer geconsulteerd moeten worden.
Momenteel is de Self-Repair enkel beschikbaar voor de Galaxy S20- en S21-reeks en de Galaxy Tab S7+. Het is nog niet duidelijk of en wanneer de beschikbaarheid uitgebreid wordt, zowel op vlak van producten als landen. Mogelijk zou die uitbreiding er kunnen komen met de Self Repair Assistent-app.
In de aanvraag voor het handelsmerk staat dat Samsung aan een nieuwe app zou werken die “Self Repair Assistent” heet. Het icoon van de app heeft een tandwiel en een moersleutel. De diensten die de app verleent, worden ook verklaard in de patentaanvraag. Het gaat dan voornamelijk om “zelf-reparatie, zelf-installatie en zelf-onderhoud” van allerlei toestellen. Niet alleen smartphones maar ook smartwatches, tablets en oordoppen zouden zelfstandig onderhouden kunnen worden met de app.
“Self-Repair”-programma in de VS
Afgelopen zomer lanceerde Samsung al “Self-Repair” in de VS. Galaxy-gebruikers kunnen daarmee telefoononderdelen en gereedschap bekomen om hun toestel zelf te repareren. Daarvoor werkt de producent samen met iFixit, die de onderdelen, het gereedschap en de instructies voor het repareren verzorgt.
De Self Repair Assistent zou volgens de patentaanvraag ook “raadplegings- en informatiediensten verwant aan zelf-installatie en zelf-reparatie” moeten verlenen. Het kan dus zijn dat de app waaraan Samsung werkt meer info zal verschaffen aan de gebruikers over het onderhouden en repareren van hun toestellen. Daarmee zou de iFixit-website mogelijk niet meer geconsulteerd moeten worden.
Momenteel is de Self-Repair enkel beschikbaar voor de Galaxy S20- en S21-reeks en de Galaxy Tab S7+. Het is nog niet duidelijk of en wanneer de beschikbaarheid uitgebreid wordt, zowel op vlak van producten als landen. Mogelijk zou die uitbreiding er kunnen komen met de Self Repair Assistent-app.