YouTube toont voortaan tot 10 niet te skippen advertenties
YouTube bracht in 2018 voor alle adverteerders de mogelijkheid uit om niet-skipbare reclame aan te zetten. Adverteerders kregen hiermee de zekerheid dat kijkers hun reclame volledig zouden afzien. Tegelijk levert het YouTube meer inkomsten op. Inmiddels laat het platform achtereenvolgend maximaal twee van zulke niet-skipbare advertenties zien. Dat lijkt nu te worden verhoogd, dat melden Redditors en Twitteraars. Zij krijgen nu 5 tot 10 van zulke bumper-advertenties te zien.
Advertenties overslaan in YouTube
Eén Redditor plaatste zelfs een video waarop te zien is dat hij 10 advertenties voorgeschoteld kreeg die hij niet kon overslaan. Wel is te zien dat de duur van de advertentieblokken steeds relatief kort zijn met een duur van 6 seconden per niet-skipbare advertentie. Met een tiental reclames levert dit nog wel altijd een reclameblok van 60 seconden op en dit voordat je aan een video mag beginnen.
YouTube heeft inmiddels op Twitter bevestigd dat het testen uitvoert met extra advertenties die je volledig moet afkijken. In de verklaring stelt het platform dat de maximale duur van zulke bumper advertenties 6 seconde bedraagt. Gebruikers kunnen hun mening over de wijzigingen doorsturen via de feedback-tool van het platform.
Onbekend is of YouTube van plan is de wijziging breed uit te rollen. Vermoedelijk test YouTube deze wijziging eerst onder een kleinere groep gebruikers. Wij hebben de wijziging nog niet waargenomen op onze apparaten. Daarbij zal YouTube vermoedelijk ook blijven voorzien in een ‘mix’ aan reclames die je wel en niet kan skippen. Verreweg de meeste advertenties hebben immers een duur die de 6 seconden overschrijdt, waardoor YouTube je de kans geeft ze na 5 seconden te skippen.
Push richting Premium?
Het toevoegen van extra advertenties moet de schatkist van YouTube alvast verder opvullen. Zeker in onzekere tijden kan YouTube de extra reclame-inkomsten goed gebruiken. Mogelijk gebruikt het platform de extra inkomsten ook om de inkomsten van Creators te verhogen, al zijn daarover (nog) geen details bekend. Gebruikers die nadenken over het abonneren op YouTube Premium zullen na de nieuwe advertentie-push wel over de streep geduwd kunnen worden het abonnement nu echt af te sluiten. Ben jij hierdoor van plan YouTube Premium te nemen?
YouTube bracht in 2018 voor alle adverteerders de mogelijkheid uit om niet-skipbare reclame aan te zetten. Adverteerders kregen hiermee de zekerheid dat kijkers hun reclame volledig zouden afzien. Tegelijk levert het YouTube meer inkomsten op. Inmiddels laat het platform achtereenvolgend maximaal twee van zulke niet-skipbare advertenties zien. Dat lijkt nu te worden verhoogd, dat melden Redditors en Twitteraars. Zij krijgen nu 5 tot 10 van zulke bumper-advertenties te zien.
Advertenties overslaan in YouTube
Eén Redditor plaatste zelfs een video waarop te zien is dat hij 10 advertenties voorgeschoteld kreeg die hij niet kon overslaan. Wel is te zien dat de duur van de advertentieblokken steeds relatief kort zijn met een duur van 6 seconden per niet-skipbare advertentie. Met een tiental reclames levert dit nog wel altijd een reclameblok van 60 seconden op en dit voordat je aan een video mag beginnen.
YouTube heeft inmiddels op Twitter bevestigd dat het testen uitvoert met extra advertenties die je volledig moet afkijken. In de verklaring stelt het platform dat de maximale duur van zulke bumper advertenties 6 seconde bedraagt. Gebruikers kunnen hun mening over de wijzigingen doorsturen via de feedback-tool van het platform.
Onbekend is of YouTube van plan is de wijziging breed uit te rollen. Vermoedelijk test YouTube deze wijziging eerst onder een kleinere groep gebruikers. Wij hebben de wijziging nog niet waargenomen op onze apparaten. Daarbij zal YouTube vermoedelijk ook blijven voorzien in een ‘mix’ aan reclames die je wel en niet kan skippen. Verreweg de meeste advertenties hebben immers een duur die de 6 seconden overschrijdt, waardoor YouTube je de kans geeft ze na 5 seconden te skippen.
Push richting Premium?
Het toevoegen van extra advertenties moet de schatkist van YouTube alvast verder opvullen. Zeker in onzekere tijden kan YouTube de extra reclame-inkomsten goed gebruiken. Mogelijk gebruikt het platform de extra inkomsten ook om de inkomsten van Creators te verhogen, al zijn daarover (nog) geen details bekend. Gebruikers die nadenken over het abonneren op YouTube Premium zullen na de nieuwe advertentie-push wel over de streep geduwd kunnen worden het abonnement nu echt af te sluiten. Ben jij hierdoor van plan YouTube Premium te nemen?