Test

Dit is een popup

Record: Lightyear 0 is de meest aerodynamische productieauto ter wereld

Lightyear 0 aerodynamica
Binnenkort gaat de Lightyear 0 in productie. Vlak voor die deadline zijn ze erbij Lightyear in geslaagd een record in aerodynamische efficiëntie te vestigen.

Lightyear 0 is de meest aerodynamische productieauto ter wereld, met een recordbrekende luchtweerstandscoëfficiënt van 0,175 (Cd). Dat maakt Lightyear, het bedrijf achter de eerste elektrische wagen op zonne-energie, vandaag bekend. Hoe lager de luchtweerstandscoëfficiënt, hoe efficiënter het energieverbruik, waardoor bestuurders een groter bereik hebben en minder afhankelijk zijn van elektrisch opladen.

Dit cijfer wordt bevestigd na een reeks uitgebreide tests in één van de FKFS-windtunnels in Stuttgart, Duitsland, onder de voorwaarden van de Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Deze aankondiging komt twee maanden voordat de Lightyear 0 in productie gaat en de eerste elektrische wagen op zonne-energie op de weg komt.

Lightyear 0

Aerodynamica is een belangrijke energieverbruiker, waarbij de luchtweerstand significant toeneem bij hogere rijsnelheden. Op snelwegsnelheden is aerodynamica goed voor ongeveer 60% van het totale energieverbruik van de meeste auto’s. Het bereik van de batterij is een van de belangrijkste zorgpunten voor potentiële en huidige bestuurders van elektrische auto’s. Veel fabrikanten van elektrische voertuigen optimaliseren hun ontwerp voortdurend om dit bereik te verbeteren.

Lightyear-0-in-de-windtunnels

Lightyear 0 is de meest aerodynamische productieauto ter wereld, met een recordbrekende luchtweerstandscoëfficiënt van 0,175 (Cd). Dat maakt Lightyear, het bedrijf achter de eerste elektrische wagen op zonne-energie, vandaag bekend. Hoe lager de luchtweerstandscoëfficiënt, hoe efficiënter het energieverbruik, waardoor bestuurders een groter bereik hebben en minder afhankelijk zijn van elektrisch opladen.

Dit cijfer wordt bevestigd na een reeks uitgebreide tests in één van de FKFS-windtunnels in Stuttgart, Duitsland, onder de voorwaarden van de Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Deze aankondiging komt twee maanden voordat de Lightyear 0 in productie gaat en de eerste elektrische wagen op zonne-energie op de weg komt.

Lightyear 0

Aerodynamica is een belangrijke energieverbruiker, waarbij de luchtweerstand significant toeneem bij hogere rijsnelheden. Op snelwegsnelheden is aerodynamica goed voor ongeveer 60% van het totale energieverbruik van de meeste auto’s. Het bereik van de batterij is een van de belangrijkste zorgpunten voor potentiële en huidige bestuurders van elektrische auto’s. Veel fabrikanten van elektrische voertuigen optimaliseren hun ontwerp voortdurend om dit bereik te verbeteren.

Lightyear-0-in-de-windtunnels
autoConnected Carontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!