Test

Dit is een popup

TikTok experimenteert met in-app games

TikTok gaat starten met het aanbieden van mobiele minigames om gebruikers nog meer tijd te laten spenderen op het platform.

TikTok is in Vietnam gestart met een experiment waarbij gebruikers games kunnen spelen op het bekende sociale mediaplatform. De minigames worden ontwikkeld door gamestudio’s en via de app gratis aangeboden aan TikTok-gebruikers. Bytedance, het Chinese moederbedrijf van TikTok, lijkt grotere ambities te hebben in de gamingindustrie en nam onlangs een gamestudio uit Shanghai over. Reuters kan voorlopig nog geen verdere informatie losweken bij ByteDance over hun verdere uitbreidingsplannen met de spelletjes.

Games op TikTok

Het aanbieden van games moet twee voordelen hebben voor TikTok. Langs de ene kant biedt het weer een nieuwe mogelijkheid om advertenties te verkopen. TikTok mag dan nog niet dezelfde naam en faam binnen de advertentiemarkt hebben als Google en Facebook, het bedrijf haalt toch meer advertentie-inkomsten binnen dan Twitter.

Daarnaast moeten games ook helpen om gebruikers nog meer verknocht te maken aan het platform. Sessies op TikTok duren doorgaans veel langer dan op andere socialmedia-platformen, dat blijkt ook uit onderzoek bij Belgische jongeren. Dagelijks spenderen jongeren gemiddeld 72 minuten op het platform om video’s te bekijken. Door games aan te bieden hoopt TikTok dat daggemiddelde met nog enkele minuten te verhogen.

Lees ook: Vlaamse jongeren halen hun neus op voor Facebook

Netflix

Games zijn een populaire toevoeging voor sociale media. Facebook biedt ze al sinds 2016 aan. Sinds vorig jaar is ook Netflix mee op de kar gesprongen. Met games hoopten ze nieuwe abonnees aan te trekken, maar dat blijkt voorlopig nog geen groot succes te zijn.

Lees ook: hoe Netflix de streamingoorlog (niet) overleeft

TikTok is in Vietnam gestart met een experiment waarbij gebruikers games kunnen spelen op het bekende sociale mediaplatform. De minigames worden ontwikkeld door gamestudio’s en via de app gratis aangeboden aan TikTok-gebruikers. Bytedance, het Chinese moederbedrijf van TikTok, lijkt grotere ambities te hebben in de gamingindustrie en nam onlangs een gamestudio uit Shanghai over. Reuters kan voorlopig nog geen verdere informatie losweken bij ByteDance over hun verdere uitbreidingsplannen met de spelletjes.

Games op TikTok

Het aanbieden van games moet twee voordelen hebben voor TikTok. Langs de ene kant biedt het weer een nieuwe mogelijkheid om advertenties te verkopen. TikTok mag dan nog niet dezelfde naam en faam binnen de advertentiemarkt hebben als Google en Facebook, het bedrijf haalt toch meer advertentie-inkomsten binnen dan Twitter.

Daarnaast moeten games ook helpen om gebruikers nog meer verknocht te maken aan het platform. Sessies op TikTok duren doorgaans veel langer dan op andere socialmedia-platformen, dat blijkt ook uit onderzoek bij Belgische jongeren. Dagelijks spenderen jongeren gemiddeld 72 minuten op het platform om video’s te bekijken. Door games aan te bieden hoopt TikTok dat daggemiddelde met nog enkele minuten te verhogen.

Lees ook: Vlaamse jongeren halen hun neus op voor Facebook

Netflix

Games zijn een populaire toevoeging voor sociale media. Facebook biedt ze al sinds 2016 aan. Sinds vorig jaar is ook Netflix mee op de kar gesprongen. Met games hoopten ze nieuwe abonnees aan te trekken, maar dat blijkt voorlopig nog geen groot succes te zijn.

Lees ook: hoe Netflix de streamingoorlog (niet) overleeft

gamingontspanningtiktok

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!