Disney+ ziet gebruikers stijgen in Q2
Disney+ lijkt mooie stappen te zetten, als we de recentste resultaten van het bedrijf mogen geloven. Zij mochten het in het tweede kwartaal van hun huidige fiscale jaar 7,9 miljoen nieuwe abonnees optellen. Dat meldt techsite TechCrunch in een bericht. Hiermee komt het totale aantal abonnees op 137,9 miljoen te staan.
Daarnaast steeg de omzet van de dienst met een mooie 23 procent naar 19,25 miljard dollar. Hiermee zou het eerdere analyses van 18,91 miljard dollar hebben overstegen. Onder Disney vallen nog meerdere streamingdiensten, waaronder Hulu en ESPN+. Samengeteld zouden zij goed zijn voor een mooie 205 miljoen abonnementen.
Het platform is echter niet van plan het bij deze groei te houden. Zo willen ze onder meer goedkopere abonnementen voorzien waarbij gebruikers advertenties voorgeschoteld krijgen. Hiermee hopen ze het grotere publiek aan te boren en nog meer te groeien. Deze versie zou ergens tegen het einde van 2022 of begin van 2023 moeten uitkomen.
Slecht nieuws voor Netflix
De groei van Disney+ staat in schril contrast met de recente klappen die Netflix te verduren kreeg. Uit de laatste kwartaalresultaten bleek dat er voor het eerst in de geschiedenis van de dienst meer mensen hun abonnement opzegden dan dat er nieuwe gebruikers bijkwamen. Dit zorgde ervoor dat het bedrijf op de beurs een flinke dip te verduren kreeg. Hierdoor besloten ze de stekker uit enkele producties te trekken. Een boel investeerders vermoedden dat Netflix reeds eerder op de hoogte was van de daling in gebruikers, maar dat het bedrijf toch besloot om dit in de communicatie te verbloemen. Zij besloten de streaminggigant daarom voor de rechter te trekken voor oneerlijke communicatie naar de aandeelhouders toe.
Disney+ lijkt mooie stappen te zetten, als we de recentste resultaten van het bedrijf mogen geloven. Zij mochten het in het tweede kwartaal van hun huidige fiscale jaar 7,9 miljoen nieuwe abonnees optellen. Dat meldt techsite TechCrunch in een bericht. Hiermee komt het totale aantal abonnees op 137,9 miljoen te staan.
Daarnaast steeg de omzet van de dienst met een mooie 23 procent naar 19,25 miljard dollar. Hiermee zou het eerdere analyses van 18,91 miljard dollar hebben overstegen. Onder Disney vallen nog meerdere streamingdiensten, waaronder Hulu en ESPN+. Samengeteld zouden zij goed zijn voor een mooie 205 miljoen abonnementen.
Het platform is echter niet van plan het bij deze groei te houden. Zo willen ze onder meer goedkopere abonnementen voorzien waarbij gebruikers advertenties voorgeschoteld krijgen. Hiermee hopen ze het grotere publiek aan te boren en nog meer te groeien. Deze versie zou ergens tegen het einde van 2022 of begin van 2023 moeten uitkomen.
Slecht nieuws voor Netflix
De groei van Disney+ staat in schril contrast met de recente klappen die Netflix te verduren kreeg. Uit de laatste kwartaalresultaten bleek dat er voor het eerst in de geschiedenis van de dienst meer mensen hun abonnement opzegden dan dat er nieuwe gebruikers bijkwamen. Dit zorgde ervoor dat het bedrijf op de beurs een flinke dip te verduren kreeg. Hierdoor besloten ze de stekker uit enkele producties te trekken. Een boel investeerders vermoedden dat Netflix reeds eerder op de hoogte was van de daling in gebruikers, maar dat het bedrijf toch besloot om dit in de communicatie te verbloemen. Zij besloten de streaminggigant daarom voor de rechter te trekken voor oneerlijke communicatie naar de aandeelhouders toe.