Google Chrome lanceert 100e versie van zijn browser
Hiermee bereikt de browser een leuke mijlpaal. Sinds zijn release in 2008 werd Google Chrome om de zoveel weken van een update voorzien. De laatste versie mag nu 100 kaarsjes uitblazen. Dat bericht is afkomstig van techsite 9to5Google. De update wordt momenteel uitgerold naar zowel Windows, Mac als Linux. Hij verschijnt in de loop van de komende dagen ook op mobiele Android en iOS-toestellen. Vanaf donderdag wordt deze ook op Chrome OS vrijgegeven.
Waar de browser vroeger elke zes weken een nieuwe versie kreeg, kwam daar vorig jaar verandering in. Toen werd dit opgeschroefd naar elke vier weken. Op gebied van grote updates aan de browser moet je bij deze versie niet teveel verwachten. Er zullen enkele aanpassingen en fixes worden doorgevoerd. Voor een overzicht kan je hier terecht.
Nieuw logo
Naar aanleiding van de ‘verjaardag’ werd het logo van een upgrade voorzien. De aanpassingen aan het logo zijn, zoals je hieronder kan zien, eerder gering. De schaduwen op het logo verdwijnen, waardoor het een plattere uitstraling krijgt. Ook de kleuren zijn voorzien van een sterkere saturatie, opdat het meer opvalt.
Hiermee bereikt de browser een leuke mijlpaal. Sinds zijn release in 2008 werd Google Chrome om de zoveel weken van een update voorzien. De laatste versie mag nu 100 kaarsjes uitblazen. Dat bericht is afkomstig van techsite 9to5Google. De update wordt momenteel uitgerold naar zowel Windows, Mac als Linux. Hij verschijnt in de loop van de komende dagen ook op mobiele Android en iOS-toestellen. Vanaf donderdag wordt deze ook op Chrome OS vrijgegeven.
Waar de browser vroeger elke zes weken een nieuwe versie kreeg, kwam daar vorig jaar verandering in. Toen werd dit opgeschroefd naar elke vier weken. Op gebied van grote updates aan de browser moet je bij deze versie niet teveel verwachten. Er zullen enkele aanpassingen en fixes worden doorgevoerd. Voor een overzicht kan je hier terecht.
Nieuw logo
Naar aanleiding van de ‘verjaardag’ werd het logo van een upgrade voorzien. De aanpassingen aan het logo zijn, zoals je hieronder kan zien, eerder gering. De schaduwen op het logo verdwijnen, waardoor het een plattere uitstraling krijgt. Ook de kleuren zijn voorzien van een sterkere saturatie, opdat het meer opvalt.