Slimme bril Facebook vanaf vandaag beschikbaar in België
Facebook en Ray-Ban lanceerden hun slimme bril Ray-Ban Stories in september 2021. Het ging toen nog om een beperkte release in slechts zes landen. Vandaag heeft Facebook-moeder Meta aangekondigd dat de slimme bril nu ook te koop zal zijn in België. Daarmee is België één van de eerste tien landen wereldwijd waar de Ray-Ban Stories te koop is. Ook Spanje, Oostenrijk en Frankrijk mogen zich gelukkig prijzen.
Voor het ontwerpen van de slimme bril sloeg Meta de handen in elkaar met EssilorLuxottica om de slimme technologie van Facebook te integreren in de stijlvolle zonnebrilen van Ray-Ban. De Ray-Ban Stories streeft naar de optimale mix tussen tech en design. In de komende weken zullen nieuwe kleurvariaties, lenzen én ook nieuwe softwarefuncties worden toegevoegd aan het gamma.
Wat kan de slimme bril van Facebook?
Maar wat heb je nu aan een slimme zonnebril. Één van de hoofdfunctionaliteiten van de bril is het maken van foto’s en video’s. In de voorkant van het montuur zit langs beide kanten een 5MP-camera ingebouwd zodat je alles wat je ziet met een simpele handbeweging kan vastleggen. Je zal nooit nog een moment missen omdat je je camera niet in de aanslag had. Met het stemcommando “Hey Facebook, neem een foto” kan je zelfs hands-free een foto nemen. De slimme bril is rechtstreeks gelinkt aan Facebook View zodat je je foto’s en video’s meteen met de wereld kan delen via de verschillende Meta-platformen.
Ben jij niet zo’n fotograaf, dan kan je nog gebruik maken van de ingebouwde bluetooth om muziek, video’s en podcasts van je telefoon rechtstreeks naar je zonnebril te streamen. Daarmee kan je ook telefoonoproepen rechtstreeks via je je bril beantwoorden. “We hebben Ray-Ban stories ontwikkeld om een stijlvol design dat mensen echt willen dragen te combineren met functies die je helpen aanwezig te blijven, terwijl je de momenten van je leven vastlegt en deelt”, klinkt de uitleg van Andrew Bosworth, CTO van Facebook.
Bij producten van Meta is het niet onverstandig om het privacybeleid eens even na te gaan, heeft de geschiedenis ons al vaak duidelijk gemaakt. Hoe Meta je gegevens beschermt bij de Ray-Ban Stories, legt het bedrijf op deze pagina uit.
Nu beschikbaar vanaf 329 euro
Ray-Ban Stories is dus vanaf beschikbaar voor 329 euro via de webwinkel van Ray-Ban. Afhankelijk van het type en de sterkte van de glazen kan de prijs nog wel oplopen. Koop je de bril liever fysiek, dan kan je bij gespecialiseerde opticiens die samenwerken met EssilorLuxottica zoals Sunglass Hut.
Facebook en Ray-Ban lanceerden hun slimme bril Ray-Ban Stories in september 2021. Het ging toen nog om een beperkte release in slechts zes landen. Vandaag heeft Facebook-moeder Meta aangekondigd dat de slimme bril nu ook te koop zal zijn in België. Daarmee is België één van de eerste tien landen wereldwijd waar de Ray-Ban Stories te koop is. Ook Spanje, Oostenrijk en Frankrijk mogen zich gelukkig prijzen.
Voor het ontwerpen van de slimme bril sloeg Meta de handen in elkaar met EssilorLuxottica om de slimme technologie van Facebook te integreren in de stijlvolle zonnebrilen van Ray-Ban. De Ray-Ban Stories streeft naar de optimale mix tussen tech en design. In de komende weken zullen nieuwe kleurvariaties, lenzen én ook nieuwe softwarefuncties worden toegevoegd aan het gamma.
Wat kan de slimme bril van Facebook?
Maar wat heb je nu aan een slimme zonnebril. Één van de hoofdfunctionaliteiten van de bril is het maken van foto’s en video’s. In de voorkant van het montuur zit langs beide kanten een 5MP-camera ingebouwd zodat je alles wat je ziet met een simpele handbeweging kan vastleggen. Je zal nooit nog een moment missen omdat je je camera niet in de aanslag had. Met het stemcommando “Hey Facebook, neem een foto” kan je zelfs hands-free een foto nemen. De slimme bril is rechtstreeks gelinkt aan Facebook View zodat je je foto’s en video’s meteen met de wereld kan delen via de verschillende Meta-platformen.
Ben jij niet zo’n fotograaf, dan kan je nog gebruik maken van de ingebouwde bluetooth om muziek, video’s en podcasts van je telefoon rechtstreeks naar je zonnebril te streamen. Daarmee kan je ook telefoonoproepen rechtstreeks via je je bril beantwoorden. “We hebben Ray-Ban stories ontwikkeld om een stijlvol design dat mensen echt willen dragen te combineren met functies die je helpen aanwezig te blijven, terwijl je de momenten van je leven vastlegt en deelt”, klinkt de uitleg van Andrew Bosworth, CTO van Facebook.
Bij producten van Meta is het niet onverstandig om het privacybeleid eens even na te gaan, heeft de geschiedenis ons al vaak duidelijk gemaakt. Hoe Meta je gegevens beschermt bij de Ray-Ban Stories, legt het bedrijf op deze pagina uit.
Nu beschikbaar vanaf 329 euro
Ray-Ban Stories is dus vanaf beschikbaar voor 329 euro via de webwinkel van Ray-Ban. Afhankelijk van het type en de sterkte van de glazen kan de prijs nog wel oplopen. Koop je de bril liever fysiek, dan kan je bij gespecialiseerde opticiens die samenwerken met EssilorLuxottica zoals Sunglass Hut.