VS vraagt Tesla om meer informatie over gamen tijdens het rijden
Dat je kan gamen in een Tesla, was al langer bekend. De eerste berichten daarover doken al in december van 2020 op. Het merk moest zich er het voorbije jaar ook al voor verantwoorden. Tesla beweerde toen dat je alleen spelletjes kon spelen op het grote touchscreen wanneer de auto stilstond. De passagier zou zich tijdens het rijden dan wel weer aan een potje gamen kunnen vermaken.
The New York Times schreef dat wie dat echt wil, uiteindelijk toch gewoon een manier kan vinden om te gamen tijdens het rijden. Tot groot ongenoegen van de NHTSA dus, die een formeel onderzoek ingesteld heeft.
Data over gamen tijdens het rijden
Tesla moet van de verkeersveiligheidsorganisatie gegevens verschaffen over hoe vaak er mogelijk al gegamed is tijdens het rijden. Er moet daarbij gekeken worden naar de sensoren, die aangeven of er al dan niet een (gamende) passagier naast de chauffeur zat. De NHTSA wil voor 4 maart over die gegevens kunnen beschikken.
De verkeersveiligheidsorganisatie vreest dat de drempel om spelletjes te beginnen spelen tijdens het rijden te laag ligt. Het touchscreen zit dicht bij het stuur, zodat het verleidelijk zou zijn om op een dood moment een spelletje op te starten. Er verschijnt wel een melding waarbij je moet aangeven dat het de passagier is die wil gamen, maar volgens de NHTSA is dat onvoldoende garantie voor de verkeersveiligheid.
Dat je kan gamen in een Tesla, was al langer bekend. De eerste berichten daarover doken al in december van 2020 op. Het merk moest zich er het voorbije jaar ook al voor verantwoorden. Tesla beweerde toen dat je alleen spelletjes kon spelen op het grote touchscreen wanneer de auto stilstond. De passagier zou zich tijdens het rijden dan wel weer aan een potje gamen kunnen vermaken.
The New York Times schreef dat wie dat echt wil, uiteindelijk toch gewoon een manier kan vinden om te gamen tijdens het rijden. Tot groot ongenoegen van de NHTSA dus, die een formeel onderzoek ingesteld heeft.
Data over gamen tijdens het rijden
Tesla moet van de verkeersveiligheidsorganisatie gegevens verschaffen over hoe vaak er mogelijk al gegamed is tijdens het rijden. Er moet daarbij gekeken worden naar de sensoren, die aangeven of er al dan niet een (gamende) passagier naast de chauffeur zat. De NHTSA wil voor 4 maart over die gegevens kunnen beschikken.
De verkeersveiligheidsorganisatie vreest dat de drempel om spelletjes te beginnen spelen tijdens het rijden te laag ligt. Het touchscreen zit dicht bij het stuur, zodat het verleidelijk zou zijn om op een dood moment een spelletje op te starten. Er verschijnt wel een melding waarbij je moet aangeven dat het de passagier is die wil gamen, maar volgens de NHTSA is dat onvoldoende garantie voor de verkeersveiligheid.