Test

Dit is een popup

Bol.com lanceert Franstalige website voor Brussel en Wallonië

Om haar aanwezigheid in België te verstevigen, breidt bol.com vandaag uit met een Franstalige website voor Brussel en Wallonië.

Het is inmiddels alweer van 2010 geleden dat bol.com met hun webwinkel arriveerde in ons land, aanvankelijk enkel in Vlaanderen. 12 jaar later kunnen we wel stellen dat dat een successtory is gebleken. Miljoenen Vlamingen vinden hun weg naar de webwinkel en vooral sinds de start van de coronapandemie kende bol.com een explosieve groei in ons land. Nu heeft de Nederlandse e-commercespeler zijn zinnen gezet op de Franstalige kant van ons landje. Na de lancering van een Franstalige app in 2020 kondigt bol.com vandaag ook de lancering van een Franstalige website aan.  

“De Franstalige applicatie werd sinds de lancering in 2020 al 200.000 keer gedownload”, zegt Directeur Marketing bij bol.com Boukje Taphoorn. “Maar toch zagen we dat de helft van onze Franstalige klanten uit Brussel en Wallonië nog in eerste plaats steunt op de Nederlandse website om producten te kopen. Om het leven van Franstalige klanten eenvoudiger te maken, lanceren we nu ook een Franstalige website zodat elke klant in z’n eigen taal kan winkelen.” Die Franstalige website is gewoon een kopie van de Nederlandstalige webshop en je Nederlandstalig account is evengoed bruikbaar.

Lokale partners

Bol.com ziet zijn uitbreidingsplannen in België ruimer dan gewoon haar website te vertalen. Het Nederlandse bedrijf wil haar partnernetwerk in Wallonië en Brussel uitbreiden met nieuwe retailers die hun producten via bol.com willen verkopen. Die lokale verankering is voor bol.com zeer belangrijk: “Lokale handel staat zeer hoog op onze agenda. Wij geloven dat Belgische en Nederlandse bedrijven samen sterker staan. Bovendien betekent lokaal handelen geregeld ook duurzamer en klimaatvriendelijker handelen. Tijdens de pandemie hebben we ons partnernetwerk in de Benelux kunnen uitbreiden van 20.000 naar 47.000 retailers, die vandaag de dag goed zijn voor 60% van de verkoop op ons platform. Lokaal handelen is voordelig voor iedereen.”

Bol.com is verder ook op zoek naar afhaalpunten in Brussel en Wallonië. Naast pakjes aan huis te leveren, biedt de webwinkel ook altijd de optie om je pakjes in je lokale Delhaize-supermarkt te gaan ophalen. Ahold Delhaize is het moederbedrijf van bol.com. De Franstalige website is bereikbaar via  https://www.bol.com/be/fr.

Het is inmiddels alweer van 2010 geleden dat bol.com met hun webwinkel arriveerde in ons land, aanvankelijk enkel in Vlaanderen. 12 jaar later kunnen we wel stellen dat dat een successtory is gebleken. Miljoenen Vlamingen vinden hun weg naar de webwinkel en vooral sinds de start van de coronapandemie kende bol.com een explosieve groei in ons land. Nu heeft de Nederlandse e-commercespeler zijn zinnen gezet op de Franstalige kant van ons landje. Na de lancering van een Franstalige app in 2020 kondigt bol.com vandaag ook de lancering van een Franstalige website aan.  

“De Franstalige applicatie werd sinds de lancering in 2020 al 200.000 keer gedownload”, zegt Directeur Marketing bij bol.com Boukje Taphoorn. “Maar toch zagen we dat de helft van onze Franstalige klanten uit Brussel en Wallonië nog in eerste plaats steunt op de Nederlandse website om producten te kopen. Om het leven van Franstalige klanten eenvoudiger te maken, lanceren we nu ook een Franstalige website zodat elke klant in z’n eigen taal kan winkelen.” Die Franstalige website is gewoon een kopie van de Nederlandstalige webshop en je Nederlandstalig account is evengoed bruikbaar.

Lokale partners

Bol.com ziet zijn uitbreidingsplannen in België ruimer dan gewoon haar website te vertalen. Het Nederlandse bedrijf wil haar partnernetwerk in Wallonië en Brussel uitbreiden met nieuwe retailers die hun producten via bol.com willen verkopen. Die lokale verankering is voor bol.com zeer belangrijk: “Lokale handel staat zeer hoog op onze agenda. Wij geloven dat Belgische en Nederlandse bedrijven samen sterker staan. Bovendien betekent lokaal handelen geregeld ook duurzamer en klimaatvriendelijker handelen. Tijdens de pandemie hebben we ons partnernetwerk in de Benelux kunnen uitbreiden van 20.000 naar 47.000 retailers, die vandaag de dag goed zijn voor 60% van de verkoop op ons platform. Lokaal handelen is voordelig voor iedereen.”

Bol.com is verder ook op zoek naar afhaalpunten in Brussel en Wallonië. Naast pakjes aan huis te leveren, biedt de webwinkel ook altijd de optie om je pakjes in je lokale Delhaize-supermarkt te gaan ophalen. Ahold Delhaize is het moederbedrijf van bol.com. De Franstalige website is bereikbaar via  https://www.bol.com/be/fr.

bol.combusinessecommerce

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!