Spotify introduceert ratings voor podcasts
Podcastluisteraars zullen dus binnenkort in staat zijn om aan de hand van de scores de kwaliteit van de podcasts te bepalen. Dat maakt het bedrijf bekend in een post op zijn nieuwsblog. Gebruikers krijgen met dit nieuwe systeem de kans om na het beluisteren van een podcast-aflevering een score van 1 tot 5 in te geven. Het gemiddelde van deze scores wordt dan bij de podcastpagina getoond. Het is momenteel nog wel onduidelijk of de scores per aflevering gelden of voor de gehele show. Het ratingsysteem wordt de komende dagen stelselmatig uitgerold naar ongeveer alle markten waar Spotify aanwezig is.
“Vanaf vandaag rollen we ratings voor podcasts uit: een rating-systeem op basis van sterren waarmee podcasts sneller ontdekt kunnen worden door de populariteit van een show aan te geven”, aldus Spotify in het bericht. “Podcast ratings geven luisteraars de kans om hun favoriete podcasts te steunen en een feedback-loop in twee richtingen te maken tussen luisteraar en maker.”
Spotify zet de voorbije jaren veel in op de gegeerde podcastluisteraars. Zo voegde het dit jaar enkele nieuwe functies toe, waaronder een betaalde abonnementsdienst voor premium content. Het kocht bovendien Podz op, een platform waarmee gebruikers sneller nieuwe podcasts kunnen vinden. Dit zou het in zijn eigen diensten willen integreren.
Podcastluisteraars zullen dus binnenkort in staat zijn om aan de hand van de scores de kwaliteit van de podcasts te bepalen. Dat maakt het bedrijf bekend in een post op zijn nieuwsblog. Gebruikers krijgen met dit nieuwe systeem de kans om na het beluisteren van een podcast-aflevering een score van 1 tot 5 in te geven. Het gemiddelde van deze scores wordt dan bij de podcastpagina getoond. Het is momenteel nog wel onduidelijk of de scores per aflevering gelden of voor de gehele show. Het ratingsysteem wordt de komende dagen stelselmatig uitgerold naar ongeveer alle markten waar Spotify aanwezig is.
“Vanaf vandaag rollen we ratings voor podcasts uit: een rating-systeem op basis van sterren waarmee podcasts sneller ontdekt kunnen worden door de populariteit van een show aan te geven”, aldus Spotify in het bericht. “Podcast ratings geven luisteraars de kans om hun favoriete podcasts te steunen en een feedback-loop in twee richtingen te maken tussen luisteraar en maker.”
Spotify zet de voorbije jaren veel in op de gegeerde podcastluisteraars. Zo voegde het dit jaar enkele nieuwe functies toe, waaronder een betaalde abonnementsdienst voor premium content. Het kocht bovendien Podz op, een platform waarmee gebruikers sneller nieuwe podcasts kunnen vinden. Dit zou het in zijn eigen diensten willen integreren.