Test

Dit is een popup

Clubhouse Replay maakt gesprekken wat minder exclusief

Clubhouse app wat is het hoe werkt het
Clubhouse heeft Replay voorgesteld. Met die nieuwe feature kunnen gebruikers gesprekken opnemen om ze later te (laten) beluisteren.

Wie aan een Clubhouse-rondje deelneemt, zal het gesprek kunnen opslaan in een club of profiel. De Replay-feature gaat nog een stap verder en laat je zelfs toe om de conversaties te downloaden en extern te delen. Op die manier zou iemand de audio kunnen gebruiken voor een podcast op een ander platform of een TikTok-soundtrack. 

Wat met exclusiviteit? 

Gek genoeg druist die nieuwe feature wel helemaal in tegen de opzet van Clubhouse. Sinds de opstart van het socialemediaplatform is het immers altijd de bedoeling geweest om achter gesloten deuren en enkel met een uitnodiging deel te nemen aan exclusieve gesprekken. Werd de conversatie afgerond, dan was dat ook meteen het einde. Het is net door die mystiek en de aanwezigheid van influencers en beroemdheden dat Clubhouse groot geworden is.  

Replay zal ook ‘pinned links’ ondersteunen. Dat is een recent toegevoegde feature waarmee moderators in een gesprek een snelkoppeling kunnen maken naar een website. Die links zullen ook actief blijven voor wie later naar een Clubhouse-gesprek wil luisteren.  

Replay: extra mogelijkheden 

Wie naar zo’n opgenomen conversatie luistert, zal naar volgende sprekers kunnen navigeren, en kunnen pauzeren, scrubben of een clip maken tot 30 seconden lang. Het is ook mogelijk om het gesprek aan anderhalve of dubbele snelheid af te spelen. Wie een Clubhouse-kamer aanmaakt, zal niet alleen het aantal live aanwezigen kunnen zien, maar ook wie uitgesteld geluisterd heeft. Replays zullen in de loop van volgende week op de ontdekkingspagina van Clubhouse verschijnen. 

Met Replay lijkt Clubhouse tegemoet te komen aan een potentieel publiek dat maar weinig tijd heeft om livegesprekken bij te wonen. Daarnaast is er natuurlijk ook de concurrentie met Twitter Spaces en Live Audio Rooms van Facebook. Clubhouse voelt dus de druk te blijven evolueren om zich te onderscheiden van de concurrentie. 

Wie aan een Clubhouse-rondje deelneemt, zal het gesprek kunnen opslaan in een club of profiel. De Replay-feature gaat nog een stap verder en laat je zelfs toe om de conversaties te downloaden en extern te delen. Op die manier zou iemand de audio kunnen gebruiken voor een podcast op een ander platform of een TikTok-soundtrack. 

Wat met exclusiviteit? 

Gek genoeg druist die nieuwe feature wel helemaal in tegen de opzet van Clubhouse. Sinds de opstart van het socialemediaplatform is het immers altijd de bedoeling geweest om achter gesloten deuren en enkel met een uitnodiging deel te nemen aan exclusieve gesprekken. Werd de conversatie afgerond, dan was dat ook meteen het einde. Het is net door die mystiek en de aanwezigheid van influencers en beroemdheden dat Clubhouse groot geworden is.  

Replay zal ook ‘pinned links’ ondersteunen. Dat is een recent toegevoegde feature waarmee moderators in een gesprek een snelkoppeling kunnen maken naar een website. Die links zullen ook actief blijven voor wie later naar een Clubhouse-gesprek wil luisteren.  

Replay: extra mogelijkheden 

Wie naar zo’n opgenomen conversatie luistert, zal naar volgende sprekers kunnen navigeren, en kunnen pauzeren, scrubben of een clip maken tot 30 seconden lang. Het is ook mogelijk om het gesprek aan anderhalve of dubbele snelheid af te spelen. Wie een Clubhouse-kamer aanmaakt, zal niet alleen het aantal live aanwezigen kunnen zien, maar ook wie uitgesteld geluisterd heeft. Replays zullen in de loop van volgende week op de ontdekkingspagina van Clubhouse verschijnen. 

Met Replay lijkt Clubhouse tegemoet te komen aan een potentieel publiek dat maar weinig tijd heeft om livegesprekken bij te wonen. Daarnaast is er natuurlijk ook de concurrentie met Twitter Spaces en Live Audio Rooms van Facebook. Clubhouse voelt dus de druk te blijven evolueren om zich te onderscheiden van de concurrentie. 

clubhouse

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!