Test

Dit is een popup

Facebook & Ray-Ban lanceren slimme bril voor 329 euro

Facebook Ray-Ban
Facebook werkt al lang aan een eigen slimme bril. Dat heeft het nu gedaan in samenwerking met Ray-Ban.

 Vandaag brengen Ray-Ban en Facebook hun langverwachte slimme bril ofwel smart glasses op de markt genaamd Ray-Ban Stories, die stijl met alledaags gebruik combineert. Het bekende brillenmerk brengt het vastleggen, delen en luisteren van video’s en muziek naar je zonnebril.

Wat kan de slimme bril van Facebook?

  • Convenient Camera Capture: Met de directe video- en fotografie-technologie legt de gebruiker spontane momenten makkelijk vast met de twee 5MP-camera’s aan de voorkant van het montuur. Hierdoor ben je vrij om gewoon voor je uit te kijken. Een led-lampje gaat branden wanneer de camera’s aan staan en er foto’s of video’s gemaakt worden. Je kan nog handiger momenten vastleggen met Facebook Assistant en de activatie “Hey Facebook!” om handsfree foto’s en video’s te maken. Spreek simpelweg de woorden “Hey Facebook, neem een foto!” uit en de Ray-Ban Stories doet de rest. 
  • Ingebouwde audio: Met de ingebouwde Bluetooth en een audioset met drie microfoons kunnen gebruikers hun favoriete media, muziek of podcast vanuit elke app op hun telefoon beluisteren en telefoontjes beantwoorden – allemaal vanuit de bril.
  • Facebook View-app: De Facebook View-app is rechtstreeks gelinkt aan de bril. Deel foto’s vervolgens gemakkelijk met vrienden en familie, en op Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, of welke app dan ook. 

Privacy

Facebook geeft aan dat zijn slimme bril werd ontworpen met privacy in het achterhoofd. “We zorgen ervoor dat bezitters van de bril – en de mensen om hen heen – zich comfortabel, veilig en goed geïnformeerd voelen.” Voor concrete toepassingen worden we doorgeleid naar een website die speciaal werd opgezet om uit te leggen hoe de bedrijven omgaan met privacy. 

Prijs en beschikbaarheid

De bril is verkrijgbaar vanaf 329 euro in twintig verschillende combinaties van de meest iconische monturen van Ray-Ban (Wayfarer, Round of Meteor) met verschillende glazen. Ray-Ban Stories is beschikbaar in fysieke winkels via de webshop. De bril is te koop in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Italië, Ierland en Australië. De slimme bril is ook verkrijgbaar met gepolariseerde glazen (vanaf 359 euro), meekleurende glazen (409 euro) en op sterkte (prijzen variëren).

 Vandaag brengen Ray-Ban en Facebook hun langverwachte slimme bril ofwel smart glasses op de markt genaamd Ray-Ban Stories, die stijl met alledaags gebruik combineert. Het bekende brillenmerk brengt het vastleggen, delen en luisteren van video’s en muziek naar je zonnebril.

Wat kan de slimme bril van Facebook?

  • Convenient Camera Capture: Met de directe video- en fotografie-technologie legt de gebruiker spontane momenten makkelijk vast met de twee 5MP-camera’s aan de voorkant van het montuur. Hierdoor ben je vrij om gewoon voor je uit te kijken. Een led-lampje gaat branden wanneer de camera’s aan staan en er foto’s of video’s gemaakt worden. Je kan nog handiger momenten vastleggen met Facebook Assistant en de activatie “Hey Facebook!” om handsfree foto’s en video’s te maken. Spreek simpelweg de woorden “Hey Facebook, neem een foto!” uit en de Ray-Ban Stories doet de rest. 
  • Ingebouwde audio: Met de ingebouwde Bluetooth en een audioset met drie microfoons kunnen gebruikers hun favoriete media, muziek of podcast vanuit elke app op hun telefoon beluisteren en telefoontjes beantwoorden – allemaal vanuit de bril.
  • Facebook View-app: De Facebook View-app is rechtstreeks gelinkt aan de bril. Deel foto’s vervolgens gemakkelijk met vrienden en familie, en op Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, of welke app dan ook. 

Privacy

Facebook geeft aan dat zijn slimme bril werd ontworpen met privacy in het achterhoofd. “We zorgen ervoor dat bezitters van de bril – en de mensen om hen heen – zich comfortabel, veilig en goed geïnformeerd voelen.” Voor concrete toepassingen worden we doorgeleid naar een website die speciaal werd opgezet om uit te leggen hoe de bedrijven omgaan met privacy. 

Prijs en beschikbaarheid

De bril is verkrijgbaar vanaf 329 euro in twintig verschillende combinaties van de meest iconische monturen van Ray-Ban (Wayfarer, Round of Meteor) met verschillende glazen. Ray-Ban Stories is beschikbaar in fysieke winkels via de webshop. De bril is te koop in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Italië, Ierland en Australië. De slimme bril is ook verkrijgbaar met gepolariseerde glazen (vanaf 359 euro), meekleurende glazen (409 euro) en op sterkte (prijzen variëren).

ontspanningslidertrending

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!