Test

Dit is een popup

Mercedes brengt kantelbaar MBUX display naar Roadster

Mercedes MBUX kantelbaar display
Mercedes toont in een nieuwe video hoe het kantelbare MBUX display zal werken in de 2022 AMG SL Roadster.

Infotainmentsystemen in auto’s gaan tegenwoordig bijna meer met de aandacht lopen dan het uiterlijk van de wagen zelf. De touchscreens worden steeds groter maar ook sneller, stabieler en slimmer. De oorsprong van dat idee begon voornamelijk bij Tesla maar wordt nu overgenomen door bijna alle automerken. Het nieuwe MBUX display van Mercedes heeft in de 2022 AMG SL Roadster een leuke tweak gekregen: het display is kantelbaar. Net zoals bij een laptop heeft het display een kantelbare onderkant gekregen. Dat kan handmatig of elektronisch.

Kantelbaar display

Mercedes-Benz doet dat om te voorkomen dat je als bestuurder je scherm niet meer kan aflezen door bijvoorbeeld een laagstaande zon. Het display dat 11.9 inch groot is wordt momenteel alleen gebruikt in de nieuwe Roadster. Ook het scherm achter het stuur werd aangepast naar de noden van een convertible. Dat display (12.3 inch) werd door Mercedes-Benz dieper naar achter geduwd om ook hier te vermijden dat het scherm onleesbaar wordt.

Heel wat merken als Renault, Ford, Volvo en Polestar hebben er de laatste jaren voor gekozen om een verticaal display in hun wagens te steken. In samenwerking met Google en zijn Android Automotive systeem willen de autobouwers hun infotainmentsystemen gebruiksvriendelijker maken. Mercedes-Benz kiest echter voor het eigen pad en heeft van MBUX een volwaardig eigen platform gemaakt.

Infotainmentsystemen in auto’s gaan tegenwoordig bijna meer met de aandacht lopen dan het uiterlijk van de wagen zelf. De touchscreens worden steeds groter maar ook sneller, stabieler en slimmer. De oorsprong van dat idee begon voornamelijk bij Tesla maar wordt nu overgenomen door bijna alle automerken. Het nieuwe MBUX display van Mercedes heeft in de 2022 AMG SL Roadster een leuke tweak gekregen: het display is kantelbaar. Net zoals bij een laptop heeft het display een kantelbare onderkant gekregen. Dat kan handmatig of elektronisch.

Kantelbaar display

Mercedes-Benz doet dat om te voorkomen dat je als bestuurder je scherm niet meer kan aflezen door bijvoorbeeld een laagstaande zon. Het display dat 11.9 inch groot is wordt momenteel alleen gebruikt in de nieuwe Roadster. Ook het scherm achter het stuur werd aangepast naar de noden van een convertible. Dat display (12.3 inch) werd door Mercedes-Benz dieper naar achter geduwd om ook hier te vermijden dat het scherm onleesbaar wordt.

Heel wat merken als Renault, Ford, Volvo en Polestar hebben er de laatste jaren voor gekozen om een verticaal display in hun wagens te steken. In samenwerking met Google en zijn Android Automotive systeem willen de autobouwers hun infotainmentsystemen gebruiksvriendelijker maken. Mercedes-Benz kiest echter voor het eigen pad en heeft van MBUX een volwaardig eigen platform gemaakt.

autoConnected Carinstanieuwsontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!