Volkswagen zweert bij EV’s vanaf 2035
Tussen 2033 en 2035 zal Volkswagen in Europa stoppen met de productie van modellen met verbrandingsmotoren. Eerder lieten automerken als Volvo, Ford en Honda dat ook al weten, sommigen wat vroeger, anderen pas tien jaar later. Maar allen hebben ze hetzelfde doel: ze zweren bij EV’s. Volgens de auto-industrie is elektrisch rijden de toekomst en moeten we overschakelen. Verbrandingsmotoren horen daar niet in thuis. Ook niet bij Volkswagen dus.
Volgens Klaus Zellmer, topman bij Volkswagen, vertelt aan de Duitse krant dat het automerk tegen 2050 klimaatneutraal wil zijn. Tegen 2035 moet 70 procent van het wagenpark elektrisch zijn, het merk heeft dus nog heel wat werk voor de boeg.
Overstap naar EV’s
Niet alleen automerken, maar ook Europese landen willen de overstap naar EV’s binnen dit en 10 tot 15 jaar afronden. Noorwegen zou in 2025 al auto’s met verbrandingsmotoren niet meer willen verkopen, Frankrijk wil dat tegen 2040 en in het Verenigd Koninkrijk zijn ze dat van plan in 2030. Heel ambitieuze plannen waar we zeker nog niet klaar voor zijn en dan hebben we het alleen nog maar over de laadinfrastructuur.
Tussen 2033 en 2035 zal Volkswagen in Europa stoppen met de productie van modellen met verbrandingsmotoren. Eerder lieten automerken als Volvo, Ford en Honda dat ook al weten, sommigen wat vroeger, anderen pas tien jaar later. Maar allen hebben ze hetzelfde doel: ze zweren bij EV’s. Volgens de auto-industrie is elektrisch rijden de toekomst en moeten we overschakelen. Verbrandingsmotoren horen daar niet in thuis. Ook niet bij Volkswagen dus.
Volgens Klaus Zellmer, topman bij Volkswagen, vertelt aan de Duitse krant dat het automerk tegen 2050 klimaatneutraal wil zijn. Tegen 2035 moet 70 procent van het wagenpark elektrisch zijn, het merk heeft dus nog heel wat werk voor de boeg.
Overstap naar EV’s
Niet alleen automerken, maar ook Europese landen willen de overstap naar EV’s binnen dit en 10 tot 15 jaar afronden. Noorwegen zou in 2025 al auto’s met verbrandingsmotoren niet meer willen verkopen, Frankrijk wil dat tegen 2040 en in het Verenigd Koninkrijk zijn ze dat van plan in 2030. Heel ambitieuze plannen waar we zeker nog niet klaar voor zijn en dan hebben we het alleen nog maar over de laadinfrastructuur.