Amazon koopt podcastinghost ART19
Dat kondigt Amazon kort aan in een bericht op de website van zijn podcastplatform. De dienst van ART19 richt zich op makers van podcasts. Het platform voorziet allerlei tools waarmee ze een beter overzicht krijgen van hun werk en hoe het presteert op de muziekdienst van Amazon. De tool zou verder ongewijzigd blijven.
De informatie over de overname is echter beperkt. Amazon plaatste een kleine boodschap op zijn podcast-website, maar daar blijft het dan ook bij: “We kondigen met plezier aan dat ART19 deel uitmaakt van Amazon Music. ART19 is een innovatief bedrijf dat podcastmakers in staat stelt om hun werk te beheren, verspreiden, analyseren en er geld mee te verdienen, en we zijn blij dat ze deel uitmaken van het team. Samen zullen we ons aanbod uitbreiden en beter aan jouw podcastbehoeften voldoen.” Verdere cijfers, zoals wat Amazon ervoor heeft betaald, zijn voorlopig onbekend.
Populariteit van podcasts
Hiermee zet ook Amazon grotere stappen in de inmiddels populaire podcastingwereld. Het is immers niet het enige bedrijf dat hierop inzet. Zo lanceerde Facebook begin deze week zijn eigen podcastdienst. Spotify kondigde op zijn beurt de overname van Podz aan. Met dit platform wil het inzetten op de ontdekking van nieuwe podcasts. Een slim AI-platform gaat op zoek naar de hoogtepunten van podcastafleveringen die gebruikers dan te horen krijgen. Zo kunnen ze kiezen of ze de podcastreeks al dan niet interessant vinden. De techbedrijven zien de podcasts dus als een blijvend gegeven in het medialandschap.
Dat kondigt Amazon kort aan in een bericht op de website van zijn podcastplatform. De dienst van ART19 richt zich op makers van podcasts. Het platform voorziet allerlei tools waarmee ze een beter overzicht krijgen van hun werk en hoe het presteert op de muziekdienst van Amazon. De tool zou verder ongewijzigd blijven.
De informatie over de overname is echter beperkt. Amazon plaatste een kleine boodschap op zijn podcast-website, maar daar blijft het dan ook bij: “We kondigen met plezier aan dat ART19 deel uitmaakt van Amazon Music. ART19 is een innovatief bedrijf dat podcastmakers in staat stelt om hun werk te beheren, verspreiden, analyseren en er geld mee te verdienen, en we zijn blij dat ze deel uitmaken van het team. Samen zullen we ons aanbod uitbreiden en beter aan jouw podcastbehoeften voldoen.” Verdere cijfers, zoals wat Amazon ervoor heeft betaald, zijn voorlopig onbekend.
Populariteit van podcasts
Hiermee zet ook Amazon grotere stappen in de inmiddels populaire podcastingwereld. Het is immers niet het enige bedrijf dat hierop inzet. Zo lanceerde Facebook begin deze week zijn eigen podcastdienst. Spotify kondigde op zijn beurt de overname van Podz aan. Met dit platform wil het inzetten op de ontdekking van nieuwe podcasts. Een slim AI-platform gaat op zoek naar de hoogtepunten van podcastafleveringen die gebruikers dan te horen krijgen. Zo kunnen ze kiezen of ze de podcastreeks al dan niet interessant vinden. De techbedrijven zien de podcasts dus als een blijvend gegeven in het medialandschap.