Test

Dit is een popup

‘Twitter onderhandelde met Clubhouse over mogelijke overname’

Twitter zou interesse hebben getoond in het audiochatplatform Clubhouse. Het is onduidelijk hoe concreet de onderhandelingen geweest zijn.

Twitter zou in gesprekken geweest zijn met het bedrijf achter de populaire applicatie Clubhouse om het audiochatplatform. Dat hebben vertrouwelijke (anonieme) bronnen meegedeeld aan het Amerikaanse Bloomberg. Twitter wou maar liefst 4 miljard dollar neerleggen om Clubhouse binnen te lijven. De onderhandelingen liepen uiteindelijk op niets uit.

Het rapport van Bloomberg laat nog heel wat vragen onbeantwoord. Zo is het ten eerste onduidelijk welke partij het initiatief heeft genomen voor de onderhandelingen en hoe concreet de gesprekken waren. Ook weten we nog niet waarom de onderhandelingen mislukten. Clubhouse zal de 4 miljard dollar extra kapitaal nu proberen op te halen via een investeringsronde.

Twitter Spaces

Een nieuwe toenadering tussen Twitter en Clubhouse lijken we ook niet meer te hoeven verwachten. Twitter heeft inmiddels onder het motto “If you can’t join them, beat them” besloten om de concurrentiestrijd met Clubhouse aan te gaan. Het socialmediabedrijf lanceerde begin deze maand een mobiele versie van Spaces; een webversie zit al in de pijplijn. Hoewel het concept van Spaces niet meer zo origineel is, heeft het platform van Twitter wel één troef dat Clubhouse niet heeft: het platform is beschikbaar voor Android én iOS. Ook zou Twitter Spaces breder beschikbaar willen maken en niet exclusief op uitnodiging zoals Clubhouse.

Clubhouse mag zich de komende maanden nog aan veel concurrentie verwachten. Het is de tol vaan het snelle succes. De applicatie wist op slechts één jaar tijd 10 miljoen gebruikers aan te trekken ondanks het exclusieve toegangsmodel. Onder de gebruikers zitten ook veel beroemdheden zoals Elon Musk en Oprah Winfrey. Facebook lanceerde gisteren een bèta van Hotline; Discord heeft Stage Channels. Ook LinkedIn en zelfs Slack zouden aan Clubhouse-achtige feaures aan het sleutelen zijn.

Waar blijft Clubhouse voor Android?

Natuurlijk zit Clubhouse zelf ook niet stil. De applicatie gaat uitbreiden met een donatiesysteem om content creators naar het platform te lokken. Een Android-versie ligt op tafel, maar de ontwikkeling zou moeizaam verlopen. Daar is het dus nog even op wachten.

Twitter zou in gesprekken geweest zijn met het bedrijf achter de populaire applicatie Clubhouse om het audiochatplatform. Dat hebben vertrouwelijke (anonieme) bronnen meegedeeld aan het Amerikaanse Bloomberg. Twitter wou maar liefst 4 miljard dollar neerleggen om Clubhouse binnen te lijven. De onderhandelingen liepen uiteindelijk op niets uit.

Het rapport van Bloomberg laat nog heel wat vragen onbeantwoord. Zo is het ten eerste onduidelijk welke partij het initiatief heeft genomen voor de onderhandelingen en hoe concreet de gesprekken waren. Ook weten we nog niet waarom de onderhandelingen mislukten. Clubhouse zal de 4 miljard dollar extra kapitaal nu proberen op te halen via een investeringsronde.

Twitter Spaces

Een nieuwe toenadering tussen Twitter en Clubhouse lijken we ook niet meer te hoeven verwachten. Twitter heeft inmiddels onder het motto “If you can’t join them, beat them” besloten om de concurrentiestrijd met Clubhouse aan te gaan. Het socialmediabedrijf lanceerde begin deze maand een mobiele versie van Spaces; een webversie zit al in de pijplijn. Hoewel het concept van Spaces niet meer zo origineel is, heeft het platform van Twitter wel één troef dat Clubhouse niet heeft: het platform is beschikbaar voor Android én iOS. Ook zou Twitter Spaces breder beschikbaar willen maken en niet exclusief op uitnodiging zoals Clubhouse.

Clubhouse mag zich de komende maanden nog aan veel concurrentie verwachten. Het is de tol vaan het snelle succes. De applicatie wist op slechts één jaar tijd 10 miljoen gebruikers aan te trekken ondanks het exclusieve toegangsmodel. Onder de gebruikers zitten ook veel beroemdheden zoals Elon Musk en Oprah Winfrey. Facebook lanceerde gisteren een bèta van Hotline; Discord heeft Stage Channels. Ook LinkedIn en zelfs Slack zouden aan Clubhouse-achtige feaures aan het sleutelen zijn.

Waar blijft Clubhouse voor Android?

Natuurlijk zit Clubhouse zelf ook niet stil. De applicatie gaat uitbreiden met een donatiesysteem om content creators naar het platform te lokken. Een Android-versie ligt op tafel, maar de ontwikkeling zou moeizaam verlopen. Daar is het dus nog even op wachten.

clubhouseontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!