Test

Dit is een popup

Amazon vervangt app-logo dat ‘op Hitler lijkt’

Amazon logo lijkt op Hitler
Amazon heeft het nieuwe logo van zijn shopping-app aangepast na kritiek. Een aantal consumenten vond dat het nogal deed denken aan Hitler.

De webwinkel lanceerde het nieuwe shopping-logo in januari. Al snel ontstond er commotie rond de blauwe sticker op de doos die zou doen denken aan Hitlers borstelsnorretje. Na feedback van een aantal klanten heeft Amazon het logo aangepast. 

https://twitter.com/alexhern/status/1366396140116131842

Op het oude Amazon-logo, dat bij de app voor smartphones en tablet hoorde, was een winkelkarretje te zien. Het nieuwe ontwerp beeldt een bruin Amazon-pakket af met blauwe plakband. “Het nieuwe logo stond symbool voor de blije verwachting en opwinding voor een pakketje. Die afbeelding wilden we daarom in de app zelf verwerken”, klonk het.  

“Jammer genoeg voor Amazon zal de visualisatie van hun gekartelde plakband onvermijdelijk doen denken aan een Hitler-achtige snor. Die vorm is nu eenmaal vastgeroest in ons onderbewustzijn”, zegt Vicky Bullen (de CEO van een marketingbureau) aan de BBC. “Het is niet meteen de beste associatie voor de vreugde om een pakketje aan de deur”, weet zij. 

Hitler-associatie 

Vervolgens moest Amazon vaststellen dat klanten wel degelijk een gelijkenis opmerkten met de nazi-dictator. “Mijn ouders gebruiken de Amazon-app dagelijks. Ze zullen de komende dagen in de war zijn. Wanneer ze vragen waar de app naartoe is, zal ik hen zeggen dat ze de kartonnen Hitler moeten zoeken”, tweette iemand. Of nog: “Amazons logo lijkt te zeggen dat de app het DERDE meest gedownload werd in de RIJK-afdeling”, klinkt het humoristisch. 

Wellicht stelt Amazon zijn imago voorop door zo snel in te grijpen. Al hebben consumenten nogal snel de neiging om mensen te ‘herkennen’ in levenloze objecten.  

Kan je Amazons aanpassing begrijpen of vind je het vergezocht? Laat het ons weten in de reacties. 

De webwinkel lanceerde het nieuwe shopping-logo in januari. Al snel ontstond er commotie rond de blauwe sticker op de doos die zou doen denken aan Hitlers borstelsnorretje. Na feedback van een aantal klanten heeft Amazon het logo aangepast. 

https://twitter.com/alexhern/status/1366396140116131842

Op het oude Amazon-logo, dat bij de app voor smartphones en tablet hoorde, was een winkelkarretje te zien. Het nieuwe ontwerp beeldt een bruin Amazon-pakket af met blauwe plakband. “Het nieuwe logo stond symbool voor de blije verwachting en opwinding voor een pakketje. Die afbeelding wilden we daarom in de app zelf verwerken”, klonk het.  

“Jammer genoeg voor Amazon zal de visualisatie van hun gekartelde plakband onvermijdelijk doen denken aan een Hitler-achtige snor. Die vorm is nu eenmaal vastgeroest in ons onderbewustzijn”, zegt Vicky Bullen (de CEO van een marketingbureau) aan de BBC. “Het is niet meteen de beste associatie voor de vreugde om een pakketje aan de deur”, weet zij. 

Hitler-associatie 

Vervolgens moest Amazon vaststellen dat klanten wel degelijk een gelijkenis opmerkten met de nazi-dictator. “Mijn ouders gebruiken de Amazon-app dagelijks. Ze zullen de komende dagen in de war zijn. Wanneer ze vragen waar de app naartoe is, zal ik hen zeggen dat ze de kartonnen Hitler moeten zoeken”, tweette iemand. Of nog: “Amazons logo lijkt te zeggen dat de app het DERDE meest gedownload werd in de RIJK-afdeling”, klinkt het humoristisch. 

Wellicht stelt Amazon zijn imago voorop door zo snel in te grijpen. Al hebben consumenten nogal snel de neiging om mensen te ‘herkennen’ in levenloze objecten.  

Kan je Amazons aanpassing begrijpen of vind je het vergezocht? Laat het ons weten in de reacties. 

amazonbizarbusiness

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!