Eerste Superbowl reclame van Reddit duurt… 5 seconden
Een reclamespot tonen tijdens de Amerikaanse Superbowl is verschrikkelijk duur en dus niet voor zomaar elk merk weggelegd. Reddit wilde het echter toch een keer proberen en de timing leek dan ook uitermate geschikt. De voorbije weken kwam het sociale netwerk immers meermaals in het nieuws als platform waarop de /r/WallStreetBets subreddit te vinden is. Deze subreddit was verantwoordelijk voor de enorme stijging in waarde van de aandelen van de Amerikaanse retailer Gamestop.
Kostprijs: 1 miljoen dollar
Het feit dat veel amateurbeleggers samen kwamen en massaal aandelen begonnen kopen, zorgde ervoor dat professionele beleggers handenvol geld verloren. Zij hadden immers gegokt dat het bedrijf in waarde zou dalen. De extra media-aandacht zorgde ervoor dat het aantal nieuwe gebruikers op Reddit tien keer sneller steeg dan gemiddeld in de laatste week van januari. Het platform besloot dan ook om hun gehele marketingbudget te investeren in een reclamespot die het belang van samenwerking benadrukt en ongetwijfeld nog meer mensen naar Reddit stuurt.
Naar schatting koste het spotje Reddit zo’n 1 miljoen dollar, afgeleid van het feit dat een spot van 30 seconden zo’n 5,5 miljoen dollar zou kosten. De spot paste makkelijk in een tweet en die vind je hieronder. Reddit heeft ook leuke dierenfoto’s als investeren minder je ding is.
Een reclamespot tonen tijdens de Amerikaanse Superbowl is verschrikkelijk duur en dus niet voor zomaar elk merk weggelegd. Reddit wilde het echter toch een keer proberen en de timing leek dan ook uitermate geschikt. De voorbije weken kwam het sociale netwerk immers meermaals in het nieuws als platform waarop de /r/WallStreetBets subreddit te vinden is. Deze subreddit was verantwoordelijk voor de enorme stijging in waarde van de aandelen van de Amerikaanse retailer Gamestop.
Kostprijs: 1 miljoen dollar
Het feit dat veel amateurbeleggers samen kwamen en massaal aandelen begonnen kopen, zorgde ervoor dat professionele beleggers handenvol geld verloren. Zij hadden immers gegokt dat het bedrijf in waarde zou dalen. De extra media-aandacht zorgde ervoor dat het aantal nieuwe gebruikers op Reddit tien keer sneller steeg dan gemiddeld in de laatste week van januari. Het platform besloot dan ook om hun gehele marketingbudget te investeren in een reclamespot die het belang van samenwerking benadrukt en ongetwijfeld nog meer mensen naar Reddit stuurt.
Naar schatting koste het spotje Reddit zo’n 1 miljoen dollar, afgeleid van het feit dat een spot van 30 seconden zo’n 5,5 miljoen dollar zou kosten. De spot paste makkelijk in een tweet en die vind je hieronder. Reddit heeft ook leuke dierenfoto’s als investeren minder je ding is.