Test

Dit is een popup

Tesla frist cockpit Model S & X helemaal op

Tesla Model S redesign
Eindelijk, de nieuwe designs van de Tesla Model S & X zijn gearriveerd. Vanaf april staan de eerste leveringen gepland.

Wie vandaag naar de website van Tesla surft en rondkijkt bij de Model S & X zal het waarschijnlijk al gezien hebben. De Amerikaanse autobouwer heeft de cockpit van zijn twee duurste modellen een totaal nieuw design gegeven. Van een horizontaal display, twee dedicated plekjes voor je smartphone tot een tweede display achteraan en heel wat verbeterde details.

Tesla Model S & X

Maar wat vooral opvalt is het nieuwe stuur in de Model S & X. Eigenlijk kan je stellen dat de autobouwer de helft gewoon heeft weggehaald. “Want wie gebruikt dat nog?” Vermoedelijk ligt het anders. Omdat Tesla achter het stuur nog een belangrijke display heeft steken, wil de autobouwer meer zichtbaarheid en dan mag zo’n stuur niet in de weg zitten natuurlijk.

Verder vertelt het bedrijf trots op zijn website dat de computers achter beide displays nu 10 teraflops aan rekenkracht aan boord hebben. The Witcher wordt ook duidelijk in beeld gebracht dus je zou zonder moeite de game moeten kunnen spelen vanuit de wagen.

Nieuw is ook de Model S Plaid+. De variant brengt meer autonomie en nog meer trekkracht, namelijk meer dan 1000 pk op de piekmomenten. Verder heeft de Plaid+ een geschat bereik van ongeveer 840 kilometer. Iets waar veel autobouwers nog van kunnen leren. Daarvoor moet je wel 20.000 euro extra opleggen. Bij de Model X bestaat er (nog?) geen Plaid+, maar wel de Plaid die de performance-versie moet vervangen. De nieuwe benaming wordt al gebruikt en zal vanaf nu in alle modellen zo gebruikt worden.

Wie vandaag naar de website van Tesla surft en rondkijkt bij de Model S & X zal het waarschijnlijk al gezien hebben. De Amerikaanse autobouwer heeft de cockpit van zijn twee duurste modellen een totaal nieuw design gegeven. Van een horizontaal display, twee dedicated plekjes voor je smartphone tot een tweede display achteraan en heel wat verbeterde details.

Tesla Model S & X

Maar wat vooral opvalt is het nieuwe stuur in de Model S & X. Eigenlijk kan je stellen dat de autobouwer de helft gewoon heeft weggehaald. “Want wie gebruikt dat nog?” Vermoedelijk ligt het anders. Omdat Tesla achter het stuur nog een belangrijke display heeft steken, wil de autobouwer meer zichtbaarheid en dan mag zo’n stuur niet in de weg zitten natuurlijk.

Verder vertelt het bedrijf trots op zijn website dat de computers achter beide displays nu 10 teraflops aan rekenkracht aan boord hebben. The Witcher wordt ook duidelijk in beeld gebracht dus je zou zonder moeite de game moeten kunnen spelen vanuit de wagen.

Nieuw is ook de Model S Plaid+. De variant brengt meer autonomie en nog meer trekkracht, namelijk meer dan 1000 pk op de piekmomenten. Verder heeft de Plaid+ een geschat bereik van ongeveer 840 kilometer. Iets waar veel autobouwers nog van kunnen leren. Daarvoor moet je wel 20.000 euro extra opleggen. Bij de Model X bestaat er (nog?) geen Plaid+, maar wel de Plaid die de performance-versie moet vervangen. De nieuwe benaming wordt al gebruikt en zal vanaf nu in alle modellen zo gebruikt worden.

autoConnected Carslider

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!