Test

Dit is een popup

POCO debuteert als onafhankelijk merk met lancering POCO M3

Het dochtermerk van Xiaomi staat met de lancering van de budgetsmartphone POCO M3 op eigen benen als onafhankelijk merk.

De POCO M3 is het debuut van POCO Global’s M-serie, waarmee het merk zich in een heel nieuwe categorie plaatst. De nieuwe productlijn bouwt voort op het succes van POCO Global, dat met de F-serie concurreert met de grote merken, en op de impact van de X-serie in het middensegment (, waardoor het merk zich openstelt voor een nieuw publiek van wereldwijde tech-liefhebbers. 

Op eigen benen

Met de introductie van de POCO M3 betreedt POCO Global een nieuw tijdperk als onafhankelijk merk. Sinds de lancering van het eerste model binnen de F-reeks groeide het dochtermerk van Xiaomi, dat zich richt op het budgetsegment, razendsnel. In de 35 markten waar het merk actief is, werden meer dan 6 miljoen smartphones verkocht, waarvan 2,2 miljoen van het debuutmodel POCO F1.

Kevin Qiu, hoofd van POCO Global, is er van overtuigd dat zijn merk ook op eigen bene kan staan: “Deze fantastische resultaten onderstrepen de overweldigende steun van de consument voor POCO’s merkfilosofie – ‘Everything you need, nothing you don’t’. We blijven focussen op innovatieve technologie voor de consument zonder overbodige franje. De POCO-filosofie staat voor een houding die we allemaal nastreven – om anders en zelfverzekerd te zijn. Als pas opgericht onafhankelijk merk willen we technologie blijven leveren die ertoe doet in een wereld die voortdurend verandert.” 

Stevige batterij

Met een batterij van 6000 mAh biedt de POCO M3 op papier een ongeëvenaarde batterijcapaciteit in diens prijsklasse. Bij weinig gebruik gaat de smartphone volgens gegevens van POCO langer dan vijf dagen mee, bij normaal gebruik iets korter dan drie. Bij intensief gebruik duurt het ongeveer anderhalve dag voordat de batterij helemaal leeg is. De POCO M3 staat zijn mannetje met een speciaal ontworpen batterij die bestand is tegen hoge temperaturen en die bijna 2,5 jaar meegaat zonder merkbare achteruitgang. Gegarandeerd lang plezier dus. 

De POCO M3 ondersteunt snelladen via de MIUI ultrabatterijbespaarstand en 18W-snellader. Ook omgekeerd draadloos opladen is mogelijk dankzij de ingebouwde 22,5W-lader.

POCO M3
Afbeelding: POCO

Gericht op entertainment

POCO noemt haar M3 een ‘entertainmentbeest’. Dat brengt het tot uiting met het enorme 6,53″ display (schermresolutie 2340×1080 pixels). Een contrastverhouding van 1.500:1 en een beeldverhouding van 19,5:9 moeten voor een edge-to-edge kijkervaring zorgen. Het toestel is gecertificeerd door TÜV Rheinland voor Low Blue Light, wat betekent dat gebruikers met minimale belasting voor de ogen urenlang naar het scherm kunnen kijken.

Verder valt het uiterlijk van de smartphone op door het lichte design en de gebogen randen. Het glazen display is krasbestendig, en de achterkant is niet gevoelig voor vingerafdrukken. Aan de zijkant zit een ingebouwde vingerafdrukscanner waarmee je de smartphone kan ontgrendelen.

48 MP-triple camera

Wat belooft POCO M3 op vlak van fotografie. Het camera-eiland op de achterkant bestaat uit een 48MP hoofdcameralens die wordt vergezeld door een 2MP-macrolens en een 2MP-dieptesensor. De selfiecamera heeft een lens van 8MP. Zoals we ondertussen wel gewend zijn heeft de POCO M3 ook nog de nodige camerafeatures om je foto’s wat op te smukken. Dat zijn de klassieke functies zoals een movie frame, time-lapse, nachtmodus en kleurmodus.

Prijzen en beschikbaarheid

De POCO M3 wordt geleverd in twee varianten: één met 4GB RAM en 64GB opslag en een tweede model dat de opslag uitbreidt tot 128GB (RAM-geheugen blijft 4GB). De toestellen, die respectievelijk €149 en €169 kosten, zijn vanaf 3 december exclusief verkrijgbaar via de webshop van Xiaomi. Beschikbare kleuren zijn Cool Blue (niet te verwarren met de webwinkel), POCO Yellow en Power Black.

POCO M3
Afbeelding: POCO

De POCO M3 is het debuut van POCO Global’s M-serie, waarmee het merk zich in een heel nieuwe categorie plaatst. De nieuwe productlijn bouwt voort op het succes van POCO Global, dat met de F-serie concurreert met de grote merken, en op de impact van de X-serie in het middensegment (, waardoor het merk zich openstelt voor een nieuw publiek van wereldwijde tech-liefhebbers. 

Op eigen benen

Met de introductie van de POCO M3 betreedt POCO Global een nieuw tijdperk als onafhankelijk merk. Sinds de lancering van het eerste model binnen de F-reeks groeide het dochtermerk van Xiaomi, dat zich richt op het budgetsegment, razendsnel. In de 35 markten waar het merk actief is, werden meer dan 6 miljoen smartphones verkocht, waarvan 2,2 miljoen van het debuutmodel POCO F1.

Kevin Qiu, hoofd van POCO Global, is er van overtuigd dat zijn merk ook op eigen bene kan staan: “Deze fantastische resultaten onderstrepen de overweldigende steun van de consument voor POCO’s merkfilosofie – ‘Everything you need, nothing you don’t’. We blijven focussen op innovatieve technologie voor de consument zonder overbodige franje. De POCO-filosofie staat voor een houding die we allemaal nastreven – om anders en zelfverzekerd te zijn. Als pas opgericht onafhankelijk merk willen we technologie blijven leveren die ertoe doet in een wereld die voortdurend verandert.” 

Stevige batterij

Met een batterij van 6000 mAh biedt de POCO M3 op papier een ongeëvenaarde batterijcapaciteit in diens prijsklasse. Bij weinig gebruik gaat de smartphone volgens gegevens van POCO langer dan vijf dagen mee, bij normaal gebruik iets korter dan drie. Bij intensief gebruik duurt het ongeveer anderhalve dag voordat de batterij helemaal leeg is. De POCO M3 staat zijn mannetje met een speciaal ontworpen batterij die bestand is tegen hoge temperaturen en die bijna 2,5 jaar meegaat zonder merkbare achteruitgang. Gegarandeerd lang plezier dus. 

De POCO M3 ondersteunt snelladen via de MIUI ultrabatterijbespaarstand en 18W-snellader. Ook omgekeerd draadloos opladen is mogelijk dankzij de ingebouwde 22,5W-lader.

POCO M3
Afbeelding: POCO

Gericht op entertainment

POCO noemt haar M3 een ‘entertainmentbeest’. Dat brengt het tot uiting met het enorme 6,53″ display (schermresolutie 2340×1080 pixels). Een contrastverhouding van 1.500:1 en een beeldverhouding van 19,5:9 moeten voor een edge-to-edge kijkervaring zorgen. Het toestel is gecertificeerd door TÜV Rheinland voor Low Blue Light, wat betekent dat gebruikers met minimale belasting voor de ogen urenlang naar het scherm kunnen kijken.

Verder valt het uiterlijk van de smartphone op door het lichte design en de gebogen randen. Het glazen display is krasbestendig, en de achterkant is niet gevoelig voor vingerafdrukken. Aan de zijkant zit een ingebouwde vingerafdrukscanner waarmee je de smartphone kan ontgrendelen.

48 MP-triple camera

Wat belooft POCO M3 op vlak van fotografie. Het camera-eiland op de achterkant bestaat uit een 48MP hoofdcameralens die wordt vergezeld door een 2MP-macrolens en een 2MP-dieptesensor. De selfiecamera heeft een lens van 8MP. Zoals we ondertussen wel gewend zijn heeft de POCO M3 ook nog de nodige camerafeatures om je foto’s wat op te smukken. Dat zijn de klassieke functies zoals een movie frame, time-lapse, nachtmodus en kleurmodus.

Prijzen en beschikbaarheid

De POCO M3 wordt geleverd in twee varianten: één met 4GB RAM en 64GB opslag en een tweede model dat de opslag uitbreidt tot 128GB (RAM-geheugen blijft 4GB). De toestellen, die respectievelijk €149 en €169 kosten, zijn vanaf 3 december exclusief verkrijgbaar via de webshop van Xiaomi. Beschikbare kleuren zijn Cool Blue (niet te verwarren met de webwinkel), POCO Yellow en Power Black.

POCO M3
Afbeelding: POCO
mobielpocosmartphonesxiaomi

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!