PayPal start nieuw crowdfundingplatform Generosity Network
De dienst moet net zo makkelijk werken als andere grote platforms voor het verzamelen van geld om een product op de markt te kunnen financieren. Op Generosity Network kun je een crowdfundpagina aanmaken, waarna de donaties via het betalingssysteem van PayPal wordt verwerkt. Hoewel er geen transactiekosten worden verrekend, stelt TechCrunch dat PayPal dit in de toekomst wel wil toepassen.
Generosity Network heeft de lengte van campagnes gelimiteerd op maximaal dertig dagen. Ook is er een plafond van 20.000 dollar aanwezig. Meer dan dit bedrag kun je via het platform voor één campagne niet inzamelen. De dienst kan worden gebruikt door particulieren, bedrijven en organisaties.
Dat geldt zolang zij zich aan de regels van PayPal houden wat betreft misleiding, haatuitingen etc. PayPal belooft actief campagnes te verwijderen die de regels overtreden, maar geeft niet aan hoe het frauduleuze campagnes wil voorkomen. Het bedrijf lijkt vooral afhankelijk te zijn van de community om verdachte campagnes te melden.
Inspelen op vraag
Eerder had PayPal een soort crowdfundfunctie, genaamd Money Pools. Deze was echter bedoeld voor gebruik tussen vrienden en familie. Generosity Network is weer op het grote publiek gericht. Het is dan ook de bedoeling dat de crowdfundpagina’s worden voorzien van uitgebreide informatie over het doel van het opgehaalde geld, inclusief foto’s en video’s.
De wereldwijde coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat crowdfundingplatformen aan populariteit hebben gewonnen. Veel mensen zijn zonder werk komen te zitten en zijn op zoek naar andere wegen om rond te kunnen komen. De komst van het Generosity Network is dan ook een logische zet door PayPal. Het van origine betaalplatform heeft eerder ook een eigen crytoplatform opgezet.
De dienst moet net zo makkelijk werken als andere grote platforms voor het verzamelen van geld om een product op de markt te kunnen financieren. Op Generosity Network kun je een crowdfundpagina aanmaken, waarna de donaties via het betalingssysteem van PayPal wordt verwerkt. Hoewel er geen transactiekosten worden verrekend, stelt TechCrunch dat PayPal dit in de toekomst wel wil toepassen.
Generosity Network heeft de lengte van campagnes gelimiteerd op maximaal dertig dagen. Ook is er een plafond van 20.000 dollar aanwezig. Meer dan dit bedrag kun je via het platform voor één campagne niet inzamelen. De dienst kan worden gebruikt door particulieren, bedrijven en organisaties.
Dat geldt zolang zij zich aan de regels van PayPal houden wat betreft misleiding, haatuitingen etc. PayPal belooft actief campagnes te verwijderen die de regels overtreden, maar geeft niet aan hoe het frauduleuze campagnes wil voorkomen. Het bedrijf lijkt vooral afhankelijk te zijn van de community om verdachte campagnes te melden.
Inspelen op vraag
Eerder had PayPal een soort crowdfundfunctie, genaamd Money Pools. Deze was echter bedoeld voor gebruik tussen vrienden en familie. Generosity Network is weer op het grote publiek gericht. Het is dan ook de bedoeling dat de crowdfundpagina’s worden voorzien van uitgebreide informatie over het doel van het opgehaalde geld, inclusief foto’s en video’s.
De wereldwijde coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat crowdfundingplatformen aan populariteit hebben gewonnen. Veel mensen zijn zonder werk komen te zitten en zijn op zoek naar andere wegen om rond te kunnen komen. De komst van het Generosity Network is dan ook een logische zet door PayPal. Het van origine betaalplatform heeft eerder ook een eigen crytoplatform opgezet.