Digitale assistent Kate komt in december naar KBC Mobile
In juni lanceerde de Belgische grootbank KBC Kate. Een nieuwe digitale assistent voor KBC Mobile waarmee klanten een level hoger kunnen schakelen in hun digitale/financiële skills. De meest digitale bank van België schakelt een versnelling hoger en brengt assistente Kate in december naar KBC Mobile.
Kate voor KBC Mobile
Achter Kate zit een enorme stroom aan data. Op basis van een zelflerend algoritme à la Spotify of Netflix, zal de KBC Mobile-app alleen maar beter worden. Hoe meer je ze gebruikt, hoe beter de toepassingen van Kate zullen worden.
Bij aanvang, in december, zal Kate zo’n 15 toepassingen kunnen aan sturen. Momenteel is het niet duidelijk wat die toepassingen concreet zullen inhouden. Maar in juni werd al aangestuurd op o.a. een spraakfunctie, chatfunctie met de digitale assistent of bijvoorbeeld automatische voorstellen om te besparen op pakweg je energiefactuur. Het model lijkt daarmee ook een beetje op de missie van nieuwkomer Aion.
Elke maand zouden er twee nieuwe toepassingen moeten bijkomen. Hoe vaker je bepaalde toepassingen gebruikt, hoe beter ze je leert kennen. Gevolg? Je oplossingen zijn meer op maat.
Kate: ‘KBC’s Assistant To Ease your mind’
Klanttevredenheid op 1
De grootbank heeft bij het ontwikkelen van de assistent de klant op nummer 1 gezet. En dat moet ook, het gaat om financiële diensten. Mensen zijn daar sowieso al iets kritischer over. Toch laat KBC weten dat Kate een serieuze meerwaarde zal bieden in KBC Mobile. Met suggesties om over te stappen naar bv. andere energie- of telecomaanbieders zullen klanten meer kunnen besparen.
Momenteel zouden al zo’n 5000 medewerkers assistent Kate aan het uittesten zijn. Dat liet CEO Johan Thijs weten aan de Standaard. Volgens hem is het enthousiasme bij hen heel erg groot. Kate wordt een soort Google Assistant voor je bankierapp en zal dus zelf met oplossingen en suggesties komen. Maar is dat niet wat pusherig? Aan dS laat Thijs weten dat er bij de ontwikkeling ook heel hard wordt gelet op het feit of Kate niet te instrusief te werk zal gaan. Net zoals je vandaag in KBC Mobile al bepaalde meldingen kan wegswipen zal dat bij de nieuwe digitale assistent ook mogelijk zijn.
In juni lanceerde de Belgische grootbank KBC Kate. Een nieuwe digitale assistent voor KBC Mobile waarmee klanten een level hoger kunnen schakelen in hun digitale/financiële skills. De meest digitale bank van België schakelt een versnelling hoger en brengt assistente Kate in december naar KBC Mobile.
Kate voor KBC Mobile
Achter Kate zit een enorme stroom aan data. Op basis van een zelflerend algoritme à la Spotify of Netflix, zal de KBC Mobile-app alleen maar beter worden. Hoe meer je ze gebruikt, hoe beter de toepassingen van Kate zullen worden.
Bij aanvang, in december, zal Kate zo’n 15 toepassingen kunnen aan sturen. Momenteel is het niet duidelijk wat die toepassingen concreet zullen inhouden. Maar in juni werd al aangestuurd op o.a. een spraakfunctie, chatfunctie met de digitale assistent of bijvoorbeeld automatische voorstellen om te besparen op pakweg je energiefactuur. Het model lijkt daarmee ook een beetje op de missie van nieuwkomer Aion.
Elke maand zouden er twee nieuwe toepassingen moeten bijkomen. Hoe vaker je bepaalde toepassingen gebruikt, hoe beter ze je leert kennen. Gevolg? Je oplossingen zijn meer op maat.
Kate: ‘KBC’s Assistant To Ease your mind’
Klanttevredenheid op 1
De grootbank heeft bij het ontwikkelen van de assistent de klant op nummer 1 gezet. En dat moet ook, het gaat om financiële diensten. Mensen zijn daar sowieso al iets kritischer over. Toch laat KBC weten dat Kate een serieuze meerwaarde zal bieden in KBC Mobile. Met suggesties om over te stappen naar bv. andere energie- of telecomaanbieders zullen klanten meer kunnen besparen.
Momenteel zouden al zo’n 5000 medewerkers assistent Kate aan het uittesten zijn. Dat liet CEO Johan Thijs weten aan de Standaard. Volgens hem is het enthousiasme bij hen heel erg groot. Kate wordt een soort Google Assistant voor je bankierapp en zal dus zelf met oplossingen en suggesties komen. Maar is dat niet wat pusherig? Aan dS laat Thijs weten dat er bij de ontwikkeling ook heel hard wordt gelet op het feit of Kate niet te instrusief te werk zal gaan. Net zoals je vandaag in KBC Mobile al bepaalde meldingen kan wegswipen zal dat bij de nieuwe digitale assistent ook mogelijk zijn.