Dit is de nieuwe elektrische BMW iX met 600 km autonomie
Zoals eerder aangekondigd heeft BMW gisteren zijn nieuwe elektrische SUV aan de wereld voorgesteld. Het productiemodel van de iNext heeft de naam iX gekregen en wordt een combinatie van de bestaande X5 en X6-modellen. Wat we te zien krijgen is een stevige elektrische SUV met dezelfde grille die we vandaag al in nieuwe BMW-modellen zit. Het model zou vanaf eind volgend jaar te koop moeten zijn.
BMW iX
De iX is in feite het productiemodel van het concept dat eerder al werd aangekondigd. De Duitse autofabrikant gaf weinig details maar volgens hen zou de elektrische wagen minder dan 21 kWh per 100 kilometer gaan verbruiken. Dat wil zeggen dat de BMW iX met een batterijpakket van 100 kWh een bereik moet halen van ongeveer 600 kilometer. Al kan dat in de praktijk toch minder zijn. Die berekeningen zijn gemaakt volgens de WLTP-normen.
In principe kan de nieuwe elektrische iX aan een vermogen van 200 kW opgeladen worden. Maar uit de aankondiging van de autobouwer bleek al snel dat ze daar zelf nog niet helemaal zeker van zijn. In ieder geval kan je wagen dan naar 80 procent laden in amper 40 minuten.
Misschien nog wat leuke details om af te sluiten; de iX heeft een 500pk sterke elektromotor die je in 5 seconden van 0 naar 100 km/u moet gooien. Een knappe prestatie voor een toch iets logger design.
Prijzen en beschikbaarheid
Zoals vermeld heeft BMW nog maar weinig echte details vernoemd. Zo zou de wagen eind 2021 te koop moeten zijn maar werden er geen prijzen vermeld.
Zoals eerder aangekondigd heeft BMW gisteren zijn nieuwe elektrische SUV aan de wereld voorgesteld. Het productiemodel van de iNext heeft de naam iX gekregen en wordt een combinatie van de bestaande X5 en X6-modellen. Wat we te zien krijgen is een stevige elektrische SUV met dezelfde grille die we vandaag al in nieuwe BMW-modellen zit. Het model zou vanaf eind volgend jaar te koop moeten zijn.
BMW iX
De iX is in feite het productiemodel van het concept dat eerder al werd aangekondigd. De Duitse autofabrikant gaf weinig details maar volgens hen zou de elektrische wagen minder dan 21 kWh per 100 kilometer gaan verbruiken. Dat wil zeggen dat de BMW iX met een batterijpakket van 100 kWh een bereik moet halen van ongeveer 600 kilometer. Al kan dat in de praktijk toch minder zijn. Die berekeningen zijn gemaakt volgens de WLTP-normen.
In principe kan de nieuwe elektrische iX aan een vermogen van 200 kW opgeladen worden. Maar uit de aankondiging van de autobouwer bleek al snel dat ze daar zelf nog niet helemaal zeker van zijn. In ieder geval kan je wagen dan naar 80 procent laden in amper 40 minuten.
Misschien nog wat leuke details om af te sluiten; de iX heeft een 500pk sterke elektromotor die je in 5 seconden van 0 naar 100 km/u moet gooien. Een knappe prestatie voor een toch iets logger design.
Prijzen en beschikbaarheid
Zoals vermeld heeft BMW nog maar weinig echte details vernoemd. Zo zou de wagen eind 2021 te koop moeten zijn maar werden er geen prijzen vermeld.