Volvo-dochter Lynk & Co brengt Model 01 naar België
Ken jij Lynk & Co al? Het is een zustermerk van de Volvo-Geelygroep. Maar Lynk & Co is niet zomaar een ordinaire autoverkoper. Het bedrijf verkoopt zijn wagens niet alleen, hij verhuurt ze op basis van een abonnement voor ongeveer 500 euro per maand. De autobouwer wil de automarkt op zijn kop zetten en blijkt al immens populair in China.
Lynk & Co
“Spotify heeft de muziekbranche veranderd, Uber heeft de taxibranche veranderd en Netflix heeft de televisiebranche veranderd”. Dat zijn de voorbeelden die de Zweeds-Chinese autobouwer gebruikt voor zijn concept. Het bedrijf wil met de Model 01 disruptief in de automarkt stappen met een abonnementenmodel. Het automerk wil een ware revolutie veroorzaken, lezen we op de website.
Maar hoe werkt het dan juist? De kern van het business model is een maandelijks membership. Net zoals voorgenoemde voorbeelden kan je dus een auto huren bij de autobouwer. Voor 500 euro per maand heb je een Model 01. Het gaat om een wagen in hybride of plug-in hybride versie. Het is niet mogelijk om te kiezen tussen verschillende pakketten bij de Model 01, hij is in één uitvoering beschikbaar en alle leuke snufjes zijn al inbegrepen. Qua kleur zijn alleen zwart en blauw nodig.
Kopen
Je kan de Model 01 ook kopen. De plug-in hybride kost 42.000 euro en de hybride 36.000 euro. Net zoals de meeste moderne wagens is ook deze Lynk & Co volledig ‘connected’. In de wagen zit zelfs een camera om video’s te maken en ze meteen te delen op social media. De doelgroep? Millenials.
Zoals vermeld was het aanvankelijk de bedoeling om de Lynk & Co Model 01 in Gent te produceren. Maar al snel bleek de productiecapaciteit te klein voor de grote vraag. Daarom rollen de eerste modellen nu van een Chinese band. De Model 01 is gebouwd op hetzelfde platform als de huidige Volvo XC-40.
Ken jij Lynk & Co al? Het is een zustermerk van de Volvo-Geelygroep. Maar Lynk & Co is niet zomaar een ordinaire autoverkoper. Het bedrijf verkoopt zijn wagens niet alleen, hij verhuurt ze op basis van een abonnement voor ongeveer 500 euro per maand. De autobouwer wil de automarkt op zijn kop zetten en blijkt al immens populair in China.
Lynk & Co
“Spotify heeft de muziekbranche veranderd, Uber heeft de taxibranche veranderd en Netflix heeft de televisiebranche veranderd”. Dat zijn de voorbeelden die de Zweeds-Chinese autobouwer gebruikt voor zijn concept. Het bedrijf wil met de Model 01 disruptief in de automarkt stappen met een abonnementenmodel. Het automerk wil een ware revolutie veroorzaken, lezen we op de website.
Maar hoe werkt het dan juist? De kern van het business model is een maandelijks membership. Net zoals voorgenoemde voorbeelden kan je dus een auto huren bij de autobouwer. Voor 500 euro per maand heb je een Model 01. Het gaat om een wagen in hybride of plug-in hybride versie. Het is niet mogelijk om te kiezen tussen verschillende pakketten bij de Model 01, hij is in één uitvoering beschikbaar en alle leuke snufjes zijn al inbegrepen. Qua kleur zijn alleen zwart en blauw nodig.
Kopen
Je kan de Model 01 ook kopen. De plug-in hybride kost 42.000 euro en de hybride 36.000 euro. Net zoals de meeste moderne wagens is ook deze Lynk & Co volledig ‘connected’. In de wagen zit zelfs een camera om video’s te maken en ze meteen te delen op social media. De doelgroep? Millenials.
Zoals vermeld was het aanvankelijk de bedoeling om de Lynk & Co Model 01 in Gent te produceren. Maar al snel bleek de productiecapaciteit te klein voor de grote vraag. Daarom rollen de eerste modellen nu van een Chinese band. De Model 01 is gebouwd op hetzelfde platform als de huidige Volvo XC-40.