Salesforce maakt platform om overheden te helpen bij distributie Covid-vaccin
Salesforce kondigde aan dat het aan een platform werkt dat helpt bij de distributie van een vaccin. Het bedrijf, dat momenteel wereldleider is in CRM, wil daarmee overheden zich helpen voorbereiden op het uitrollen van het vaccin, van zodra het klaar is. Salesforce hoopt hiermee een oplossing te vormen voor de uitdagingen van de vaccinatieprogramma’s.
Work.com voor vaccins
Eerder dit jaar bracht Salesforce al Work.com uit. Met dit platform wil het bedrijven helpen om een veilige manier te ontwikkelen om tijdens de pandemie terug naar het werk te komen. Nu heeft het aangekondigd dat men dit platform ook zal kunnen inschakelen voor andere doeleinden. Zo zal Work.com voor vaccinaties overheden en organisaties kunnen helpen om de vaccinatieprogramma’s op schaal te draaien. De klanten zullen hun vaccinatieprogramma’s end-to-end kunnen ontwikkelen en beheren met een snel inzetbaar en flexibel programma.
Het platform bevat de basisinhoud van Work.com, samen met bijkomstige componenten voor de vaccinatievoorraadbeheer- en administratie, het plannen van afspraken, het beheren van uitkomsten en publiek contact. ”We zijn trots om onze bijdrage te leveren met Work.com voor vaccinaties om zo organisaties de technologie te bieden die ze nodig hebben om hun vaccinatieprogramma’s veilig en efficiënt op schaal in te zetten”, aldus Bret Taylor, President & Chief Operating Officer bij Salesforce.
Uitdagingen
De uitdagingen bij de aankomende vaccinatieprogramma’s, die tot een van de grootste in de geschiedenis zullen horen, zijn groot en complex. Om te beginnen zijn er potentieel miljarden mensen die ze zullen moeten krijgen. Daarnaast zal de eerste vraag veel groter zijn dan het initiële aanbod. Dat brengt op zijn beurt dan ook allemaal logistieke kwesties met zich mee, waardoor gezondheidsinstellingen prioriteiten zullen moeten stellen. Daarnaast zullen ook de uitkomsten van het vaccinatieprogramma moeten worden bijgehouden, om de veiligheid en doeltreffendheid ervan te kunnen bepalen.
Het platform Work.com voor vaccins is vanaf vandaag beschikbaar en bestaat uit bestaande Salesforce Customer 360-producten. Deze kunnen door klanten dan worden uitgebreid om aan de noden van hun vaccinatieprogramma’s te voldoen. De prijzen zijn gebaseerd op de specifieke eisen van elke zorginstelling of openbare instantie.
Salesforce kondigde aan dat het aan een platform werkt dat helpt bij de distributie van een vaccin. Het bedrijf, dat momenteel wereldleider is in CRM, wil daarmee overheden zich helpen voorbereiden op het uitrollen van het vaccin, van zodra het klaar is. Salesforce hoopt hiermee een oplossing te vormen voor de uitdagingen van de vaccinatieprogramma’s.
Work.com voor vaccins
Eerder dit jaar bracht Salesforce al Work.com uit. Met dit platform wil het bedrijven helpen om een veilige manier te ontwikkelen om tijdens de pandemie terug naar het werk te komen. Nu heeft het aangekondigd dat men dit platform ook zal kunnen inschakelen voor andere doeleinden. Zo zal Work.com voor vaccinaties overheden en organisaties kunnen helpen om de vaccinatieprogramma’s op schaal te draaien. De klanten zullen hun vaccinatieprogramma’s end-to-end kunnen ontwikkelen en beheren met een snel inzetbaar en flexibel programma.
Het platform bevat de basisinhoud van Work.com, samen met bijkomstige componenten voor de vaccinatievoorraadbeheer- en administratie, het plannen van afspraken, het beheren van uitkomsten en publiek contact. ”We zijn trots om onze bijdrage te leveren met Work.com voor vaccinaties om zo organisaties de technologie te bieden die ze nodig hebben om hun vaccinatieprogramma’s veilig en efficiënt op schaal in te zetten”, aldus Bret Taylor, President & Chief Operating Officer bij Salesforce.
Uitdagingen
De uitdagingen bij de aankomende vaccinatieprogramma’s, die tot een van de grootste in de geschiedenis zullen horen, zijn groot en complex. Om te beginnen zijn er potentieel miljarden mensen die ze zullen moeten krijgen. Daarnaast zal de eerste vraag veel groter zijn dan het initiële aanbod. Dat brengt op zijn beurt dan ook allemaal logistieke kwesties met zich mee, waardoor gezondheidsinstellingen prioriteiten zullen moeten stellen. Daarnaast zullen ook de uitkomsten van het vaccinatieprogramma moeten worden bijgehouden, om de veiligheid en doeltreffendheid ervan te kunnen bepalen.
Het platform Work.com voor vaccins is vanaf vandaag beschikbaar en bestaat uit bestaande Salesforce Customer 360-producten. Deze kunnen door klanten dan worden uitgebreid om aan de noden van hun vaccinatieprogramma’s te voldoen. De prijzen zijn gebaseerd op de specifieke eisen van elke zorginstelling of openbare instantie.