LinkedIn krijgt nieuwe look en voegt integratie met Teams en Zoom toe
Update 05/11: LinkedIn is begonnen met de uitrol van het nieuwe design. Als je deze vandaag inlogt op je account, kan je nieuwsfeed dus mogelijk al in een nieuw jasje gestoken zijn. Ook de videochatfeature met ondersteuning voor Microsoft Teams, Zoom en BlueJeans is toegevoegd aan je chats.
Originele artikel 25/09: Het lijkt het ideale moment te zijn om je website een make-over te geven. Woensdag kondigde de online bibliotheek Wikipedia aan dat het voor het eerst in tien jaar haar website gaat vernieuwen, en gisterenavond was het aan LinkedIn om veranderingen aan te kondigen. De interface Het socialmediaplatform voor professionele gebruikers kreeg een laatste grote update na de overname door Microsoft enkele jaren geleden.
Sindsdien is LinkedIn enorm gegroeid. Vandaag de dag heeft de app een actieve community van 700 miljoen actieve gebruikers. Elke seconde zouden er ergens in de wereld drie mensen een job dankzij LinkedIn. Een vernieuwde interface moet de gebruikerservaring verbeteren, en het platform een warmere uitstraling geven.
Gebruikers centraal
In een blogpost toont CEO Ryan Roslansky hoe het nieuwe LinkedIn er uit zal zien. Zo gaat links onder je profiel duidelijker getoond worden welke hashtags je volgt, en krijg je een beter overzicht van groepen waar je toebehoort en aan welke evenementen je gaat deelnemen. De nieuwsfeed blijft centraal staan, en rechts krijg je een overzicht van nieuwsupdates die voor je interessant kunnen zijn, alsook interessante bedrijven en personen om te volgen. De vertrouwde snelkoppelingen zoals Mijn Netwerk, Berichten en blijven bovenaan staan, maar zullen er anders uitzien. Ook de zoeksfucties worden beter gestroomlijnd.
Met deze veranderingen wil LinkedIn haar gebruikers opnieuw meer centraal zetten. Persoonlijk doet het nieuwe design mij aan de interface van Facebook denken.
Videochatten
De veranderingen gaan verder dan puur het uiterlijk van LinkedIn. Er komen ook enkele nieuwe en handige functionaliteiten bij. Één van de opvallendste nieuwe functies is dat je binnenkort via LinkedIn een videogesprek zal kunnen starten, zoals dat bij veel socialmedia-applicaties vandaag de dag het geval is. Die videogesprekken zullen wel in een professionele omgeving gebeuren, want LinkedIn zal Microsoft Teams, Zoom en het Amerikaanse BlueJeans integreren binnen haar eigen applicatie. Het ziet er naar uit dat videovergaderingen nog een tijdje deel zullen uitmaken van ons dagelijks leven, dus met deze nieuwe functie maakt LinkedIn het een stuk eenvoudiger om contact te leggen met je netwerk.
Stories
Uit die drang naar geconnecteerd te blijven is volgens Roslansky ook het idee van Stories voortgekomen. Dit zal LinkedIn eerst exclusief voor Amerikaanse gebruikers lanceren, maar latere uitbreiding naar internationale markten lijkt zeker niet uitgesloten. LinkedIn Stories zal niet anders zijn dan de Stories die we al kennen van Facebook, Instagram en Snapchat. Volgens LinkedIn moet Stories dienen om het informele contact met collega’s te behouden, en zijn ze de vervanger van de koffiezet.
Stories zal dus wat langer op zich laten wachten, maar het nieuwe design en de integratie met Teams en Zoom zouden in de loop van dit jaar al worden uitgerold. Wat denk jij van het nieuwe LinkedIn? Geef je mening onderaan in de reacties!
Update 05/11: LinkedIn is begonnen met de uitrol van het nieuwe design. Als je deze vandaag inlogt op je account, kan je nieuwsfeed dus mogelijk al in een nieuw jasje gestoken zijn. Ook de videochatfeature met ondersteuning voor Microsoft Teams, Zoom en BlueJeans is toegevoegd aan je chats.
Originele artikel 25/09: Het lijkt het ideale moment te zijn om je website een make-over te geven. Woensdag kondigde de online bibliotheek Wikipedia aan dat het voor het eerst in tien jaar haar website gaat vernieuwen, en gisterenavond was het aan LinkedIn om veranderingen aan te kondigen. De interface Het socialmediaplatform voor professionele gebruikers kreeg een laatste grote update na de overname door Microsoft enkele jaren geleden.
Sindsdien is LinkedIn enorm gegroeid. Vandaag de dag heeft de app een actieve community van 700 miljoen actieve gebruikers. Elke seconde zouden er ergens in de wereld drie mensen een job dankzij LinkedIn. Een vernieuwde interface moet de gebruikerservaring verbeteren, en het platform een warmere uitstraling geven.
Gebruikers centraal
In een blogpost toont CEO Ryan Roslansky hoe het nieuwe LinkedIn er uit zal zien. Zo gaat links onder je profiel duidelijker getoond worden welke hashtags je volgt, en krijg je een beter overzicht van groepen waar je toebehoort en aan welke evenementen je gaat deelnemen. De nieuwsfeed blijft centraal staan, en rechts krijg je een overzicht van nieuwsupdates die voor je interessant kunnen zijn, alsook interessante bedrijven en personen om te volgen. De vertrouwde snelkoppelingen zoals Mijn Netwerk, Berichten en blijven bovenaan staan, maar zullen er anders uitzien. Ook de zoeksfucties worden beter gestroomlijnd.
Met deze veranderingen wil LinkedIn haar gebruikers opnieuw meer centraal zetten. Persoonlijk doet het nieuwe design mij aan de interface van Facebook denken.
Videochatten
De veranderingen gaan verder dan puur het uiterlijk van LinkedIn. Er komen ook enkele nieuwe en handige functionaliteiten bij. Één van de opvallendste nieuwe functies is dat je binnenkort via LinkedIn een videogesprek zal kunnen starten, zoals dat bij veel socialmedia-applicaties vandaag de dag het geval is. Die videogesprekken zullen wel in een professionele omgeving gebeuren, want LinkedIn zal Microsoft Teams, Zoom en het Amerikaanse BlueJeans integreren binnen haar eigen applicatie. Het ziet er naar uit dat videovergaderingen nog een tijdje deel zullen uitmaken van ons dagelijks leven, dus met deze nieuwe functie maakt LinkedIn het een stuk eenvoudiger om contact te leggen met je netwerk.
Stories
Uit die drang naar geconnecteerd te blijven is volgens Roslansky ook het idee van Stories voortgekomen. Dit zal LinkedIn eerst exclusief voor Amerikaanse gebruikers lanceren, maar latere uitbreiding naar internationale markten lijkt zeker niet uitgesloten. LinkedIn Stories zal niet anders zijn dan de Stories die we al kennen van Facebook, Instagram en Snapchat. Volgens LinkedIn moet Stories dienen om het informele contact met collega’s te behouden, en zijn ze de vervanger van de koffiezet.
Stories zal dus wat langer op zich laten wachten, maar het nieuwe design en de integratie met Teams en Zoom zouden in de loop van dit jaar al worden uitgerold. Wat denk jij van het nieuwe LinkedIn? Geef je mening onderaan in de reacties!