PostNL wil meldingen sturen een kwartier voordat je pakketje wordt bezorgd
Wie een pakketje bestelde dat door PostNL geleverd zou worden, kreeg al een schatting van de levertijd. Vaak komt deze schatting echter neer op “ergens tussen 8 uur ’s ochtends en 19u ’s avonds”. Wie dus andere plannen had die dag kon die best afzeggen. Via de app van PostNL zou dat nu niet meer moeten.
Melding
Androidworld ontdekte dat de pakjesdienst een nieuwe functie aan het testen is in zijn app. Wie een pakje verwacht zou een melding kunnen krijgen waarin te lezen staat dat de bezorger er bijna is. Na het bericht zou de bezorger er niet meer dan 15 minuten over doen om je pakketje aan je deur af te leveren.
Tests met tracking
PostNL was al langer bezig met tests waarin de locatie van de bezorger gedeeld werd met de klant. Die functie wordt ook gebruikt bij bezorgdiensten voor eten zoals Takeaway en Deliveroo. Op een kaart wordt dan de route en de huidige locatie van de bezorger weergegeven. In de app van PostNL zou bovendien ook te zien zijn hoeveel leveringen de bezorger nog heeft voor hij jouw richting uitkomt. Deze functie zou echter enkel beschikbaar zijn voor avondbezorgingen en bezorgingen van eten.
Het is niet duidelijk of de nieuwe functie slechts een test is of dat deze ook effectief zal worden uitgerold voor alle gebruikers. De test met de trackingfunctie was alvast maar voor 50% van de leveringen, die willekeurig onder klanten werden verdeeld.
Maak jij gebruik van de PostNL-app en heb je al eens zo’n melding gehad? Laat het weten in de reacties.
Wie een pakketje bestelde dat door PostNL geleverd zou worden, kreeg al een schatting van de levertijd. Vaak komt deze schatting echter neer op “ergens tussen 8 uur ’s ochtends en 19u ’s avonds”. Wie dus andere plannen had die dag kon die best afzeggen. Via de app van PostNL zou dat nu niet meer moeten.
Melding
Androidworld ontdekte dat de pakjesdienst een nieuwe functie aan het testen is in zijn app. Wie een pakje verwacht zou een melding kunnen krijgen waarin te lezen staat dat de bezorger er bijna is. Na het bericht zou de bezorger er niet meer dan 15 minuten over doen om je pakketje aan je deur af te leveren.
Tests met tracking
PostNL was al langer bezig met tests waarin de locatie van de bezorger gedeeld werd met de klant. Die functie wordt ook gebruikt bij bezorgdiensten voor eten zoals Takeaway en Deliveroo. Op een kaart wordt dan de route en de huidige locatie van de bezorger weergegeven. In de app van PostNL zou bovendien ook te zien zijn hoeveel leveringen de bezorger nog heeft voor hij jouw richting uitkomt. Deze functie zou echter enkel beschikbaar zijn voor avondbezorgingen en bezorgingen van eten.
Het is niet duidelijk of de nieuwe functie slechts een test is of dat deze ook effectief zal worden uitgerold voor alle gebruikers. De test met de trackingfunctie was alvast maar voor 50% van de leveringen, die willekeurig onder klanten werden verdeeld.
Maak jij gebruik van de PostNL-app en heb je al eens zo’n melding gehad? Laat het weten in de reacties.