VanMoof haalt 40 miljoen dollar op om in te spelen op massale vraag naar e-bikes
VanMoof, het bekende Nederlandse e-bike merk, heeft vandaag een investering van 40 miljoen dollar aangekondigd. Dat geld komt van Norwest Venture Partners, Felix Capital en Balderton Capital.
Deze Serie B-financiering komt slechts enkele maanden na een investering van $13,5 miljoen in mei. Die is bedoeld om de verdere wereldwijde uitbreiding van VanMoof te ondersteunen. Zo wil het bedrijf een sterker e-bike marktaandeel opbouwen in Noord-Amerika, Europa en Japan.
VanMoof claimt het snelst groeiende fietsenmerk te zijn en en wil daarmee vervoer in de stad herdefiniëren. De financiering brengt het totaal opgehaalde bedrag door VanMoof op 73 miljoen dollar en moet helpen bij de missie van het e-bike merk om de next billion on bikes te krijgen.
Massale vraag naar e-bikes
Nu de fiets door de COVID-19-pandemie als betrouwbaarder vervoermiddel wordt gezien, stijgt de wereldwijde vraag naar premium e-bikes naar recordhoogte. Tijdens de lockdowns hebben veel overheden grote investeringen gedaan in de fietsinfrastructuur, wat laat zien dat de pandemie een grote aanjager is geweest van de plannen om meer stedelijke pendelaars op de fiets te krijgen.
Er zijn miljoenen geïnvesteerd om straten toegankelijk te maken voor fietsers, en over de hele wereld zijn er nieuwe fietspaden aangelegd. van New York tot Milaan, van Mexico-Stad tot Berlijn. Volgens de laatste prognoses zal de e-bike markt de komende zes jaar de 46 miljard dollar passeren. En dat met een groeipercentage dat is verdubbeld ten opzichte van pre-pandemische voorspellingen.
VanMoof, het bekende Nederlandse e-bike merk, heeft vandaag een investering van 40 miljoen dollar aangekondigd. Dat geld komt van Norwest Venture Partners, Felix Capital en Balderton Capital.
Deze Serie B-financiering komt slechts enkele maanden na een investering van $13,5 miljoen in mei. Die is bedoeld om de verdere wereldwijde uitbreiding van VanMoof te ondersteunen. Zo wil het bedrijf een sterker e-bike marktaandeel opbouwen in Noord-Amerika, Europa en Japan.
VanMoof claimt het snelst groeiende fietsenmerk te zijn en en wil daarmee vervoer in de stad herdefiniëren. De financiering brengt het totaal opgehaalde bedrag door VanMoof op 73 miljoen dollar en moet helpen bij de missie van het e-bike merk om de next billion on bikes te krijgen.
Massale vraag naar e-bikes
Nu de fiets door de COVID-19-pandemie als betrouwbaarder vervoermiddel wordt gezien, stijgt de wereldwijde vraag naar premium e-bikes naar recordhoogte. Tijdens de lockdowns hebben veel overheden grote investeringen gedaan in de fietsinfrastructuur, wat laat zien dat de pandemie een grote aanjager is geweest van de plannen om meer stedelijke pendelaars op de fiets te krijgen.
Er zijn miljoenen geïnvesteerd om straten toegankelijk te maken voor fietsers, en over de hele wereld zijn er nieuwe fietspaden aangelegd. van New York tot Milaan, van Mexico-Stad tot Berlijn. Volgens de laatste prognoses zal de e-bike markt de komende zes jaar de 46 miljard dollar passeren. En dat met een groeipercentage dat is verdubbeld ten opzichte van pre-pandemische voorspellingen.