Test

Dit is een popup

Meer Polestar 2 modellen dan Tesla Model 3 verkocht

Polestar 2 Tesla Model 3
Forbes schrijf in een ietwat voorbarige conclusie dat Polestar aan kracht wint en Tesla terrein verliest in Europa. Maar is die vergelijking wel correct?

Op basis van nieuwe registratiegegevens heeft Forbes ondervonden dat Volvo-dochter Polestar meer van zijn Polestar 2 heeft verkocht dan Tesla van zijn Model 3. Het gaat om cijfers van de laatste maanden in Noorwegen en Zweden.

Polestar 2 v.s. Tesla Model 3

Forbes claimt dat er 504 modellen van Polestar in Noorwegen zijn verkocht en 284 in Zweden. In vergelijking heeft Tesla 264 keer de Model 3 verkocht in Noorwegen en 235 keer in Zweden. De website beschrijft ook het feit dat de Amerikaanse autobouwer een zwakke positie in Europa heeft. Maar is dat wel zo?

De eerste Polestar 2-modellen rollen in principe nog maar enkele weken binnen in Europa. De eerste modellen zijn verkocht, dat kan een indicator zijn voor de hogere cijfers die Polestar nu heeft. Het automerk zit nu eenmaal op zijn hoogtepunt voor de P2. Maar volgens Forbes zit de verkoop van Tesla’s al een tijdje niet meer in de lift, en verliest de autobouwer zelfs aan kracht in Europa.

Forbes stelt zich ook de vraag of de bouw van de Duitse Gigafactory wel zo verstandig is. De laatste twee jaar is de verkoop van Teslawagens gedaald met 22% in de eerste maanden van dit jaar. Ook hier stellen wij ons vragen bij de perceptie van Forbes, aangezien de verkoop van wagens begin dit jaar overal op zijn laagste punt zat. Toch denkt de website dat het automerk van Musk zonder COVID-19 slechte cijfers zou behalen.

Volgens ons is het nog te vroeg om dit soort conclusies te trekken.

Op basis van nieuwe registratiegegevens heeft Forbes ondervonden dat Volvo-dochter Polestar meer van zijn Polestar 2 heeft verkocht dan Tesla van zijn Model 3. Het gaat om cijfers van de laatste maanden in Noorwegen en Zweden.

Polestar 2 v.s. Tesla Model 3

Forbes claimt dat er 504 modellen van Polestar in Noorwegen zijn verkocht en 284 in Zweden. In vergelijking heeft Tesla 264 keer de Model 3 verkocht in Noorwegen en 235 keer in Zweden. De website beschrijft ook het feit dat de Amerikaanse autobouwer een zwakke positie in Europa heeft. Maar is dat wel zo?

De eerste Polestar 2-modellen rollen in principe nog maar enkele weken binnen in Europa. De eerste modellen zijn verkocht, dat kan een indicator zijn voor de hogere cijfers die Polestar nu heeft. Het automerk zit nu eenmaal op zijn hoogtepunt voor de P2. Maar volgens Forbes zit de verkoop van Tesla’s al een tijdje niet meer in de lift, en verliest de autobouwer zelfs aan kracht in Europa.

Forbes stelt zich ook de vraag of de bouw van de Duitse Gigafactory wel zo verstandig is. De laatste twee jaar is de verkoop van Teslawagens gedaald met 22% in de eerste maanden van dit jaar. Ook hier stellen wij ons vragen bij de perceptie van Forbes, aangezien de verkoop van wagens begin dit jaar overal op zijn laagste punt zat. Toch denkt de website dat het automerk van Musk zonder COVID-19 slechte cijfers zou behalen.

Volgens ons is het nog te vroeg om dit soort conclusies te trekken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!