The Park opent nieuwe vestigingen in Nederland
The Park, een dochteronderneming van Telenet, is een virtual reality-venue waarin spelers in groepen verschillende uitdagingen kunnen aangaan. Gewapend met een rugzak met sensoren en een VR-bril kunnen spelers er rondlopen in virtuele werelden. De groepen krijgen er 60 minuten om de mol te ontmaskeren, een bom te ontmantelen of als SWAT-team binnen te vallen in een bank. The Park CEO Philippe De Schutter noemt het ‘phygital entertainment’: een ervaring die op de grens van het fysieke en het digitale leven zit waarin de spelers zelf de uitkomst kunnen bepalen door samen te werken.
Acht vestigingen
Telenet opende in 2018 zijn eerste vestiging van The Park in Antwerpen. Later volgde nog vestigingen in Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel en Blankenberge. Nu is ook Nederland aan de beurt met twee nieuwe vestigingen in Eindhoven en Breda. Vanaf vandaag kan je in Eindhoven de VR-speelhal terugvinden in de Philips Bedrijfsschool en in Breda nabij de grote markt. Daarmee staat het totale aantal vestigingen op acht. Telenet mikt hiermee op een sterke internationale groei.
Samenwerking met Vodafone
Om deze uitbreiding naar Nederland mogelijk te maken doet Telenet beroep op provider Vodafone. Dankzij deze samenwerking zullen ook over de grens alle data van de sensoren kunnen uitgewisseld worden tussen spelers zonder vertraging.
The Park breidde sinds 2018 zijn avonturenaanbod uit met spellen gebaseerd op de populaire Vlaamse fictiereeks ‘De Dag’ en de spelshow ‘De Mol’, beide producties van dochteronderneming SBS. In Nederland is deze laatste bekend als ‘Wie is de mol?’.
Naast een uitbreiding van zijn parken naar het buitenland richt The Park zich sinds kort ook op VR-games bij je thuis. Telenet CEO John Porter noemt het dan ook de toekomst van entertainment. Zo proberen ze om verschillende spelers van op verschillende locaties samen te brengen in een virtuele wereld, ideaal voor tijdens een pandemie.
The Park, een dochteronderneming van Telenet, is een virtual reality-venue waarin spelers in groepen verschillende uitdagingen kunnen aangaan. Gewapend met een rugzak met sensoren en een VR-bril kunnen spelers er rondlopen in virtuele werelden. De groepen krijgen er 60 minuten om de mol te ontmaskeren, een bom te ontmantelen of als SWAT-team binnen te vallen in een bank. The Park CEO Philippe De Schutter noemt het ‘phygital entertainment’: een ervaring die op de grens van het fysieke en het digitale leven zit waarin de spelers zelf de uitkomst kunnen bepalen door samen te werken.
Acht vestigingen
Telenet opende in 2018 zijn eerste vestiging van The Park in Antwerpen. Later volgde nog vestigingen in Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel en Blankenberge. Nu is ook Nederland aan de beurt met twee nieuwe vestigingen in Eindhoven en Breda. Vanaf vandaag kan je in Eindhoven de VR-speelhal terugvinden in de Philips Bedrijfsschool en in Breda nabij de grote markt. Daarmee staat het totale aantal vestigingen op acht. Telenet mikt hiermee op een sterke internationale groei.
Samenwerking met Vodafone
Om deze uitbreiding naar Nederland mogelijk te maken doet Telenet beroep op provider Vodafone. Dankzij deze samenwerking zullen ook over de grens alle data van de sensoren kunnen uitgewisseld worden tussen spelers zonder vertraging.
The Park breidde sinds 2018 zijn avonturenaanbod uit met spellen gebaseerd op de populaire Vlaamse fictiereeks ‘De Dag’ en de spelshow ‘De Mol’, beide producties van dochteronderneming SBS. In Nederland is deze laatste bekend als ‘Wie is de mol?’.
Naast een uitbreiding van zijn parken naar het buitenland richt The Park zich sinds kort ook op VR-games bij je thuis. Telenet CEO John Porter noemt het dan ook de toekomst van entertainment. Zo proberen ze om verschillende spelers van op verschillende locaties samen te brengen in een virtuele wereld, ideaal voor tijdens een pandemie.