VTM breidt uit met drie nieuwe zenders
De Persgroep Media heeft via een persbericht aangekondigd dat de commerciële zender VTM vanaf 31 augustus vier zenders zal hebben, die netjes genummerd zijn van VTM tot VTM 4. De nieuwe zenders komen niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zullen de bestaande zenders Q2, Vitaya en CAZ vervangen.
Algemeen directeur van streaming, radio en TV bij DPG Media verklaart dat DPG Media op de sterke merkidentiteit van VTM wil voortborduren. Al sinds 1989 hebben de Vlamingen een trouwe band met de zender en de merknaam, maar toch probeerde Medialaan en na de overname DPG Media om dochterzenders een eigen naam en identiteit te geven. Die marketingstrategie gaat nu op de schop en er wordt gestreefd naar meer eenvoud en uniformiteit, maar wel met een gericht programma-aanbod per zender. VTM wordt hierdoor niet enkel een familiezender, maar ook een familie van zenders die alle doelgroepen moet kunnen aanspreken.
We maken van onze familiezender een familie van zenders.
“
Voor elk wat wils
Dat lijkt in ieder geval de bedoeling, voor elk gezinslid wat wils geven. Aan de klassieke VTM zal weinig tot niets veranderen. De focus van deze zender blijft op (Vlaams) familie-entertainment. VTM 2 moet dan Q2 gaan vervangen. Het aanbod zal vooral bestaan uit ‘pittige realityseries’ voor ‘actieve volwassenen’. Enkele voorbeelden die DPG geeft zijn een Vlaamse versie van Ik Vertrek, Blind Getrouwd Australië en het uitzenden van Champions League-wedstrijden voor de sportfans. DPG zal voor deze zender ook sterk inzetten op het produceren van lokale programma’s, maar daarover maakt het nog geen details bekend.
VTM 3 moet dan weer uitgroeien tot dé filmzender op de Vlaamse televisie. Elke dag zullen filmliefhebbers zich aan een blockbuster mogen verwachten, en er zal ook een ruim aanbod aan internationale fictie en comedy komen. VTM 4 tenslotte zal voornamelijk actieklassiekers zoals James Bond en Rambo brengen, en wordt de zender voor wie een avondje nostalgie wil beleven.
Play Zeven
Zo beweegt er de laatste dagen heel wat binnen het Vlaamse televisielandschap. SBS, het mediabedrijf dat onder andere de zender VIER in het portfolio heeft zitten, kondigde vrijdag de nieuwe zender Play Zeven aan. Het bedrijf gaf echter nog niet veel prijs over het programma-aanbod dat we op die zender mogen verwachten. De zenders van SBS passen ook nauw binnen het Play-ecosysteem van Telenet, dat haar vingers in de pap van het mediabedrijf heeft zitten.
De Persgroep Media heeft via een persbericht aangekondigd dat de commerciële zender VTM vanaf 31 augustus vier zenders zal hebben, die netjes genummerd zijn van VTM tot VTM 4. De nieuwe zenders komen niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zullen de bestaande zenders Q2, Vitaya en CAZ vervangen.
Algemeen directeur van streaming, radio en TV bij DPG Media verklaart dat DPG Media op de sterke merkidentiteit van VTM wil voortborduren. Al sinds 1989 hebben de Vlamingen een trouwe band met de zender en de merknaam, maar toch probeerde Medialaan en na de overname DPG Media om dochterzenders een eigen naam en identiteit te geven. Die marketingstrategie gaat nu op de schop en er wordt gestreefd naar meer eenvoud en uniformiteit, maar wel met een gericht programma-aanbod per zender. VTM wordt hierdoor niet enkel een familiezender, maar ook een familie van zenders die alle doelgroepen moet kunnen aanspreken.
We maken van onze familiezender een familie van zenders.
“
Voor elk wat wils
Dat lijkt in ieder geval de bedoeling, voor elk gezinslid wat wils geven. Aan de klassieke VTM zal weinig tot niets veranderen. De focus van deze zender blijft op (Vlaams) familie-entertainment. VTM 2 moet dan Q2 gaan vervangen. Het aanbod zal vooral bestaan uit ‘pittige realityseries’ voor ‘actieve volwassenen’. Enkele voorbeelden die DPG geeft zijn een Vlaamse versie van Ik Vertrek, Blind Getrouwd Australië en het uitzenden van Champions League-wedstrijden voor de sportfans. DPG zal voor deze zender ook sterk inzetten op het produceren van lokale programma’s, maar daarover maakt het nog geen details bekend.
VTM 3 moet dan weer uitgroeien tot dé filmzender op de Vlaamse televisie. Elke dag zullen filmliefhebbers zich aan een blockbuster mogen verwachten, en er zal ook een ruim aanbod aan internationale fictie en comedy komen. VTM 4 tenslotte zal voornamelijk actieklassiekers zoals James Bond en Rambo brengen, en wordt de zender voor wie een avondje nostalgie wil beleven.
Play Zeven
Zo beweegt er de laatste dagen heel wat binnen het Vlaamse televisielandschap. SBS, het mediabedrijf dat onder andere de zender VIER in het portfolio heeft zitten, kondigde vrijdag de nieuwe zender Play Zeven aan. Het bedrijf gaf echter nog niet veel prijs over het programma-aanbod dat we op die zender mogen verwachten. De zenders van SBS passen ook nauw binnen het Play-ecosysteem van Telenet, dat haar vingers in de pap van het mediabedrijf heeft zitten.