Verdwijnt de like-knop van Facebook?
Facebook is al sinds enkele dagen een nieuw design aan het testen voor pagina’s van bekende personen en bedrijven. De kans is bestaande dat je dit in de mobiele applicatie al opgemerkt hebt. Want net zoals Facebook je regelmatig suggesties voor potentiële vrienden geeft, toont de app vaak ook pagina’s die je vrienden volgen.
Het woord ‘volgen’ staat cruciaal in deze nieuwe test. Want waar je vroeger pagina’s een like gaf met de iconische like-knop, ligt de focus vanaf nu eerder op het actiever volgen van een pagina dan ze gewoon liken. De like-knop is zelfs niet meer zichtbaar, enkel een knop om de pagina te volgen. Wanneer je op de pagina van de celebrity of het bedrijf zou klikken, dan zie je ook niet meer het aantal likes maar het aantal volgers.
Eenvoudiger design
Het nieuwe design is een verlengstuk van de grote make-over die Facebook haar mobiele en webapplicatie eind vorig jaar en begin dit jaar gaf. Met die make-over wilde Facebook de app minimalistisch doen ogen, en cruciale informatie meer naar voren halen. Voorlopig wordt de test enkel doorgevoerd in de mobiele app, en het is niet duidelijk of dit ook naar de webapp zal worden doorgetrokken. Maak je geen zorgen: je kan posts en foto’s van je vrienden nog wel steeds via de like-knop van een duimpje of hartje voorzien. Facebook spreekt ook niet de intentie uit daar snel verandering in te brengen.
Facebook is al sinds enkele dagen een nieuw design aan het testen voor pagina’s van bekende personen en bedrijven. De kans is bestaande dat je dit in de mobiele applicatie al opgemerkt hebt. Want net zoals Facebook je regelmatig suggesties voor potentiële vrienden geeft, toont de app vaak ook pagina’s die je vrienden volgen.
Het woord ‘volgen’ staat cruciaal in deze nieuwe test. Want waar je vroeger pagina’s een like gaf met de iconische like-knop, ligt de focus vanaf nu eerder op het actiever volgen van een pagina dan ze gewoon liken. De like-knop is zelfs niet meer zichtbaar, enkel een knop om de pagina te volgen. Wanneer je op de pagina van de celebrity of het bedrijf zou klikken, dan zie je ook niet meer het aantal likes maar het aantal volgers.
Eenvoudiger design
Het nieuwe design is een verlengstuk van de grote make-over die Facebook haar mobiele en webapplicatie eind vorig jaar en begin dit jaar gaf. Met die make-over wilde Facebook de app minimalistisch doen ogen, en cruciale informatie meer naar voren halen. Voorlopig wordt de test enkel doorgevoerd in de mobiele app, en het is niet duidelijk of dit ook naar de webapp zal worden doorgetrokken. Maak je geen zorgen: je kan posts en foto’s van je vrienden nog wel steeds via de like-knop van een duimpje of hartje voorzien. Facebook spreekt ook niet de intentie uit daar snel verandering in te brengen.