Test

Dit is een popup

Logitech gaat CO2-voetafdruk producten op verpakking tonen

Logitech duurzaam ondernemen
Logitech gaat vanaf eind dit jaar de CO2-voetafdruk van hun producten tonen op de verpakking. Zo kan je een slimme keuze maken als consument.

Logitech kondigt vandaag aan dat het bedrijf in de toekomst transparanter gaat zijn over de voetafdruk van hun producten. Op deze manier zullen consumenten een bewuste keuze kunnen maken over de milieu-impact van hun producten. Het CO2-impact-etiket zal later dit jaar al op de eerste producten verschijnen. 

Inspanningen verdubbeld

Logitech zal hiermee het eerste consumentenelektronicabedrijf zijn dat gedetailleerde CO2-impact-etikettering op productverpakkingen aanbiedt over het ganse productportfolio. Logitech wil zo een industriebrede verschuiving op gang brengen om de impact van CO2 op het milieu drastisch te verminderen.

We erkennen de omvang van de milieu-uitdagingen waar onze planeet vandaag de dag voor staat,” aldus Bracken Darrell, president en CEO van Logitech. “We verdubbelen onze inspanningen om onze impact op het milieu te verminderen, maar we kunnen het niet alleen. Door te communiceren over de CO2-impact van onze producten geven we onze consumenten de mogelijkheid om samen de wereld te verbeteren. CO2 kun je zien als de nieuwe calorie – we moeten weten wat we verbruiken. We nodigen andere bedrijven uit om samen met Logitech positieve veranderingen teweeg te brengen door volledige transparantie over hun producten te bieden. Het zal een industriebrede inspanning vergen om echt een verschil te maken.

Het etiket werd door Logitech zelf ontwikkeld.

Berekenen van de CO2-impact

Het getal dat je op het etiket zal terugvinden heeft betrekking tot de volledige levenscyclus van het product, van grondstoffen tot productie, distributie, gebruik en het uiteindelijke einde van de levensduur. Logitech kondigde in 2019 al aan dat het hun CO2-uitstoot ging neutraliseren en het bedrijf wil tegen 2030 uitsluitend aangedreven worden door elektriciteit uit hernieuwbare energie. Wie meer wil weten over de specifieke inspanningen van Logitech kan daarvoor terecht op hun website, waar het jaaroverzicht gepubliceerd wordt.  

Logitech kondigt vandaag aan dat het bedrijf in de toekomst transparanter gaat zijn over de voetafdruk van hun producten. Op deze manier zullen consumenten een bewuste keuze kunnen maken over de milieu-impact van hun producten. Het CO2-impact-etiket zal later dit jaar al op de eerste producten verschijnen. 

Inspanningen verdubbeld

Logitech zal hiermee het eerste consumentenelektronicabedrijf zijn dat gedetailleerde CO2-impact-etikettering op productverpakkingen aanbiedt over het ganse productportfolio. Logitech wil zo een industriebrede verschuiving op gang brengen om de impact van CO2 op het milieu drastisch te verminderen.

We erkennen de omvang van de milieu-uitdagingen waar onze planeet vandaag de dag voor staat,” aldus Bracken Darrell, president en CEO van Logitech. “We verdubbelen onze inspanningen om onze impact op het milieu te verminderen, maar we kunnen het niet alleen. Door te communiceren over de CO2-impact van onze producten geven we onze consumenten de mogelijkheid om samen de wereld te verbeteren. CO2 kun je zien als de nieuwe calorie – we moeten weten wat we verbruiken. We nodigen andere bedrijven uit om samen met Logitech positieve veranderingen teweeg te brengen door volledige transparantie over hun producten te bieden. Het zal een industriebrede inspanning vergen om echt een verschil te maken.

Het etiket werd door Logitech zelf ontwikkeld.

Berekenen van de CO2-impact

Het getal dat je op het etiket zal terugvinden heeft betrekking tot de volledige levenscyclus van het product, van grondstoffen tot productie, distributie, gebruik en het uiteindelijke einde van de levensduur. Logitech kondigde in 2019 al aan dat het hun CO2-uitstoot ging neutraliseren en het bedrijf wil tegen 2030 uitsluitend aangedreven worden door elektriciteit uit hernieuwbare energie. Wie meer wil weten over de specifieke inspanningen van Logitech kan daarvoor terecht op hun website, waar het jaaroverzicht gepubliceerd wordt.  

businesslogitech

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!