Primeur: VUB start in september met opleiding e-sports-management
Vanaf volgend academiejaar zal de Vrije Universiteit Brussel (VUB) met een nieuwe studierichting starten, dat schrijft Computable. Het gaat om een expert class in e-sports-management waarbij gastdocenten, bekende sprekers, influencers en andere topfiguren uit de e-sportswereld komen lesgeven. De VUB is de eerste hogeschool die met een e-sports-studie komt in de BeNeLux en speelt daarbij in op een steeds groter wordende trend.
E-sports in 2020
E-sports zijn echt een ding geworden. Door deze uitzonderlijke omstandigheden kunnen bepaalde sporten niet doorgaan. Denk daarbij aan F1, ook daar zijn ze al overgestapt op e-sports-alternatieven. Die races tellen gelukkig niet mee in het echte klassement, maar je begrijpt de tendens.
En net zoals in de echte sportwereld hebben we hier ook bedrijven, sponsors, events, live-streamingbedrijven, nieuwe technologieën en mogelijk wedstrijden op televisie. Met de nieuwe studie e-sports-management aan de VUB zullen studenten hier dus een stevig graantje van meepikken.
Bewegings- en sportwetenschappen
De nieuwe studie zal zich binnen de faculteit Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie bevinden. Volgens de VUB wordt e-sports-management gebouwd rond 5 belangrijke pijlers: geschiedenis, data (A.I.), events, marketing en de samenleving.
Als je de studie dan afrondt krijg je een postuniversitair getuigschrift Expert Class in e-sports-management. Op het einde moet je dan een paper verdedigen voor een jury van vakexperts en ben je officieel een e-sports-manager.
Vanaf volgend academiejaar zal de Vrije Universiteit Brussel (VUB) met een nieuwe studierichting starten, dat schrijft Computable. Het gaat om een expert class in e-sports-management waarbij gastdocenten, bekende sprekers, influencers en andere topfiguren uit de e-sportswereld komen lesgeven. De VUB is de eerste hogeschool die met een e-sports-studie komt in de BeNeLux en speelt daarbij in op een steeds groter wordende trend.
E-sports in 2020
E-sports zijn echt een ding geworden. Door deze uitzonderlijke omstandigheden kunnen bepaalde sporten niet doorgaan. Denk daarbij aan F1, ook daar zijn ze al overgestapt op e-sports-alternatieven. Die races tellen gelukkig niet mee in het echte klassement, maar je begrijpt de tendens.
En net zoals in de echte sportwereld hebben we hier ook bedrijven, sponsors, events, live-streamingbedrijven, nieuwe technologieën en mogelijk wedstrijden op televisie. Met de nieuwe studie e-sports-management aan de VUB zullen studenten hier dus een stevig graantje van meepikken.
Bewegings- en sportwetenschappen
De nieuwe studie zal zich binnen de faculteit Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie bevinden. Volgens de VUB wordt e-sports-management gebouwd rond 5 belangrijke pijlers: geschiedenis, data (A.I.), events, marketing en de samenleving.
Als je de studie dan afrondt krijg je een postuniversitair getuigschrift Expert Class in e-sports-management. Op het einde moet je dan een paper verdedigen voor een jury van vakexperts en ben je officieel een e-sports-manager.