Beschadigde kabel zet duizenden klanten Telenet zonder internet


Duizenden klanten van Telenet in Brussel hebben er een paar frustrerende dagen opzitten. Sinds maandagnamiddag al zitten zij zonder internet en televisie, twee onmisbare luxes tijdens de lockdown. Het zou vooral gaan om klanten in enkele randgemeenten rond het centrum van Brussel, zoals Molenbeek, Laken, Wemmel en Sint-Joost-ten-Node.
De problemen werden veroorzaakt door een kabel die beschadigd raakte tijdens wegenwerken in het centrum van de hoofdstad. Een woordvoerster van Telenet vertelde aan Het Nieuwsblad dat er nadien heel de nacht door werd gewerkt om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Dat duurde echter langer dan verwacht, omdat de precieze oorzaak niet meteen achterhaald werd, en omdat omwille van de coronamaatregelen minder mensen tegelijk mogen werken.
Compensatie
De problemen werden gisterenochtend gecommuniceerd aan de klanten. Tegen dan was er al heel wat irritatie ontstaan op sociale media. Telenet zegt begrip te hebben voor de boze reacties, omdat heel wat van hun klanten nu thuiswerken en dus internet nodig hebben. Telenet wil wel eerst de problemen oplossen, nadien wordt bekeken hoe klanten kunnen gecompenseerd worden.
Telenet verzekerde gisteren dat de problemen tegen de avond zouden moeten opgelost zijn. We hebben voorlopig nog geen bevestiging of dat ook effectief zo is.
Duizenden klanten van Telenet in Brussel hebben er een paar frustrerende dagen opzitten. Sinds maandagnamiddag al zitten zij zonder internet en televisie, twee onmisbare luxes tijdens de lockdown. Het zou vooral gaan om klanten in enkele randgemeenten rond het centrum van Brussel, zoals Molenbeek, Laken, Wemmel en Sint-Joost-ten-Node.
De problemen werden veroorzaakt door een kabel die beschadigd raakte tijdens wegenwerken in het centrum van de hoofdstad. Een woordvoerster van Telenet vertelde aan Het Nieuwsblad dat er nadien heel de nacht door werd gewerkt om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Dat duurde echter langer dan verwacht, omdat de precieze oorzaak niet meteen achterhaald werd, en omdat omwille van de coronamaatregelen minder mensen tegelijk mogen werken.
Compensatie
De problemen werden gisterenochtend gecommuniceerd aan de klanten. Tegen dan was er al heel wat irritatie ontstaan op sociale media. Telenet zegt begrip te hebben voor de boze reacties, omdat heel wat van hun klanten nu thuiswerken en dus internet nodig hebben. Telenet wil wel eerst de problemen oplossen, nadien wordt bekeken hoe klanten kunnen gecompenseerd worden.
Telenet verzekerde gisteren dat de problemen tegen de avond zouden moeten opgelost zijn. We hebben voorlopig nog geen bevestiging of dat ook effectief zo is.