Belgische e-bike start-up Ellio haalt mijlpaal van 100 fietsen in eerste maand
Wanneer het op buitenactiviteiten aankomt, zit de Belg allesbehalve in lockdown. Fietsen, wandelen, skaten, kajakken,… Velen van ons laten de auto thuis en gaan op andere manieren op pad. Dat merkt ook de Belgische e-bike start-up Ellio. Een maand na de lancering van de drie modellen van het merk, zijn de eerste 100 exemplaren de deur uit. Ellio doet het daarmee beter dan hun eigen verwachtingen.
Shift in consumentengedrag
De shift in consumentengedrag is dus duidelijk, maar wat kunnen we verwachten na de lockdown? Ellio-oprichters Jorrit Heidbuchel en Tomas Keppens denken alvast niet dat we allemaal terug de auto gaan nemen.
“De Corona crisis doet ons meer nadenken over wat essentieel is in ons leven. De ‘lean’ gedachte dat we meer willen doen met minder dringt door in elk aspect van ons leven: doen waar we ons goed bij voelen met minder ballast, minder administratie, meer tijd voor onszelf, maar met des te meer ambitie om productief te blijven en de wereld vooruit te doen gaan. Ellio is helemaal klaar om die mindset vast te houden samen met de consument, ook na Corona. Ellio is voortrekker van deze levenswijze: snel, makkelijk en veilig bewegen op het ritme van je eigen lichaam zonder de ballast van een zware wagen met je mee te slepen. En dat is de reden waarom onze eerste batch Ellio’s nu al na een maand uitverkocht is”, zegt Heidbuchel.
Mobiliteit en onze planeet
We spenderen dus meer tijd aan onszelf, maar ook onze planeet wordt steeds belangrijker.
“Maatschappelijke veranderingen komen er sowieso aan. Onze manier van werken, handeldrijven én reizen wordt herbekeken. Ik zie dit veranderende leefmilieu als een kans voor de mensheid om te tonen dat we onze eigen leefwereld kunnen vormgeven zodat we er graag in leven en werken. Ellio is voor mij veeleer een efficiënt alternatief om te doen wat we willen doen: ons snel, leuk en veilig verplaatsen. De tijd van grote machines die ons vervoeren en die we moeten ’bedienen’ is voorbij. Technologie wordt het verlengde van ons lichaam”, legt Keppens uit. “Hoe die pardadigmashift er kan uitzien, wordt nu plots heel duidelijk. Momenteel zien we trouwens al dat de huidige manier van werken, handeldrijven en reizen een structurele impact op onze uitstoot heeft.”
“Minder boten, auto’s en vliegtuigen staan gelijk aan minder uitstoot en een gezondere lucht. Die lucht waar de Belg momenteel zo erg van geniet. Minder of duurzaam reizen zorgt nu eenmaal voor minder uitstoot”, zegt Keppens. “Natuurlijk zal de economie ook weer aantrekken en is deze situatie niet houdbaar op lange termijn, maar ze toont ons wel wat er op korte termijn kan veranderen wanneer we anders gaan nadenken over onze mobiliteit. Ook daarom kiezen mensen vandaag voor Ellio. Hij toont hoe het anders kan.”
Twee lading Ellio-fietsen onderweg
Om in te spelen op de steeds groter wordende vraag naar Ellio-fietsen, is er alvast een tweede lading van 250 fietsen onderweg. Een proefrit aanvragen kan via de website van Ellio. Er zijn drie modellen beschikbaar, de Ellio Essential, Ellio Enjoy en Ellio Elite.
Wanneer het op buitenactiviteiten aankomt, zit de Belg allesbehalve in lockdown. Fietsen, wandelen, skaten, kajakken,… Velen van ons laten de auto thuis en gaan op andere manieren op pad. Dat merkt ook de Belgische e-bike start-up Ellio. Een maand na de lancering van de drie modellen van het merk, zijn de eerste 100 exemplaren de deur uit. Ellio doet het daarmee beter dan hun eigen verwachtingen.
Shift in consumentengedrag
De shift in consumentengedrag is dus duidelijk, maar wat kunnen we verwachten na de lockdown? Ellio-oprichters Jorrit Heidbuchel en Tomas Keppens denken alvast niet dat we allemaal terug de auto gaan nemen.
“De Corona crisis doet ons meer nadenken over wat essentieel is in ons leven. De ‘lean’ gedachte dat we meer willen doen met minder dringt door in elk aspect van ons leven: doen waar we ons goed bij voelen met minder ballast, minder administratie, meer tijd voor onszelf, maar met des te meer ambitie om productief te blijven en de wereld vooruit te doen gaan. Ellio is helemaal klaar om die mindset vast te houden samen met de consument, ook na Corona. Ellio is voortrekker van deze levenswijze: snel, makkelijk en veilig bewegen op het ritme van je eigen lichaam zonder de ballast van een zware wagen met je mee te slepen. En dat is de reden waarom onze eerste batch Ellio’s nu al na een maand uitverkocht is”, zegt Heidbuchel.
Mobiliteit en onze planeet
We spenderen dus meer tijd aan onszelf, maar ook onze planeet wordt steeds belangrijker.
“Maatschappelijke veranderingen komen er sowieso aan. Onze manier van werken, handeldrijven én reizen wordt herbekeken. Ik zie dit veranderende leefmilieu als een kans voor de mensheid om te tonen dat we onze eigen leefwereld kunnen vormgeven zodat we er graag in leven en werken. Ellio is voor mij veeleer een efficiënt alternatief om te doen wat we willen doen: ons snel, leuk en veilig verplaatsen. De tijd van grote machines die ons vervoeren en die we moeten ’bedienen’ is voorbij. Technologie wordt het verlengde van ons lichaam”, legt Keppens uit. “Hoe die pardadigmashift er kan uitzien, wordt nu plots heel duidelijk. Momenteel zien we trouwens al dat de huidige manier van werken, handeldrijven en reizen een structurele impact op onze uitstoot heeft.”
“Minder boten, auto’s en vliegtuigen staan gelijk aan minder uitstoot en een gezondere lucht. Die lucht waar de Belg momenteel zo erg van geniet. Minder of duurzaam reizen zorgt nu eenmaal voor minder uitstoot”, zegt Keppens. “Natuurlijk zal de economie ook weer aantrekken en is deze situatie niet houdbaar op lange termijn, maar ze toont ons wel wat er op korte termijn kan veranderen wanneer we anders gaan nadenken over onze mobiliteit. Ook daarom kiezen mensen vandaag voor Ellio. Hij toont hoe het anders kan.”
Twee lading Ellio-fietsen onderweg
Om in te spelen op de steeds groter wordende vraag naar Ellio-fietsen, is er alvast een tweede lading van 250 fietsen onderweg. Een proefrit aanvragen kan via de website van Ellio. Er zijn drie modellen beschikbaar, de Ellio Essential, Ellio Enjoy en Ellio Elite.