Test

Dit is een popup

Nieuws

Maak uw bedrijf efficiënter met crowdsourcing

Verhalen over crowdsourcing spreken tot de verbeelding, maar hoe maakt u er echt gebruik van in uw bedrijf?

Met crowdsourcing haalt u een krachtig instrument in huis. Efficiënt van crowdsourcing gebruikmaken in uw bedrijf kan op de volgende manieren:

1. Verzamel meer opties voor uw webdesign

In plaats van met één webdesigner te werken, kunt u dankzij crowdsourcing een breed gamma aan voorstellen voor uw nieuw webdesign verkrijgen. Dat kan op websites zoals 99designs.com of elance, maar ook door het designtalent onder uw klanten uit te dagen: schrijf eens een wedstrijd uit en beloon het winnende design met een prijs.

2. Crowdsource uw marketingfoto’s

Voor uw marketingfoto’s vertrouwt u traditioneel op professionele modellen, maar waarom vraagt u niet aan uw klanten om zichzelf met uw producten te fotograferen? Als ze daarna hun eigen foto op uw website zien, creëert dat een sterke band. Potentiële klanten voelen zich bovendien meer op hun gemak bij de foto’s, omdat ze échte mensen zien, geen modellen.

3. Weet welke producten u moet ontwikkelen

Dankzij websites zoals Kickstarter bepaalt u snel of er vraag is naar een nieuw product dat u wilt ontwikkelen. Maar ook sociale media zijn al handig om te crowdsourcen: vraag bijvoorbeeld op Facebook in welke nieuwe kleur voor een product uw klanten het meest geïnteresseerd zijn.

4. Huur specialisten in

Websites zoals topcoder bieden een online community aan van softwareontwikkelaars en grafische designers van allerlei specialiteiten. In plaats van meerdere ontwikkelaars aan te nemen, kan een bedrijf voor elk specialisme kort de juiste professionals inhuren voor de ontwikkeling van een toepassing.

5. Test producten

Een vlekkeloze werking van een product verkrijgen is vaak een nachtmerrie. Denk bijvoorbeeld aan een mobiele app die op allerlei hardware, draadloze netwerken en zelfs mobiele platforms moet werken. Met crowdsourcing via een website zoals uTest besteed je tests echter eenvoudig uit aan eigenaars van alle mogelijke combinaties.

6. Innoveer door interne crowdsourcing

Introduceer crowdsourcing onder uw medewerkers, maar maak er meer van dan een ideeënbus. Zo krijgen uw werknemers de kans om zichzelf te bewijzen en identificeert u zelf de werknemers die het best geplaatst zijn om een probleem op te lossen.

7. Feedback van uw klanten

Door naar feedback van uw klanten te luisteren, komt u te weten met welke frustraties ze rondlopen en wat u nog kunt verbeteren aan uw producten.

In samenwerking met CIO.com.

Met crowdsourcing haalt u een krachtig instrument in huis. Efficiënt van crowdsourcing gebruikmaken in uw bedrijf kan op de volgende manieren:

1. Verzamel meer opties voor uw webdesign

In plaats van met één webdesigner te werken, kunt u dankzij crowdsourcing een breed gamma aan voorstellen voor uw nieuw webdesign verkrijgen. Dat kan op websites zoals 99designs.com of elance, maar ook door het designtalent onder uw klanten uit te dagen: schrijf eens een wedstrijd uit en beloon het winnende design met een prijs.

2. Crowdsource uw marketingfoto’s

Voor uw marketingfoto’s vertrouwt u traditioneel op professionele modellen, maar waarom vraagt u niet aan uw klanten om zichzelf met uw producten te fotograferen? Als ze daarna hun eigen foto op uw website zien, creëert dat een sterke band. Potentiële klanten voelen zich bovendien meer op hun gemak bij de foto’s, omdat ze échte mensen zien, geen modellen.

3. Weet welke producten u moet ontwikkelen

Dankzij websites zoals Kickstarter bepaalt u snel of er vraag is naar een nieuw product dat u wilt ontwikkelen. Maar ook sociale media zijn al handig om te crowdsourcen: vraag bijvoorbeeld op Facebook in welke nieuwe kleur voor een product uw klanten het meest geïnteresseerd zijn.

4. Huur specialisten in

Websites zoals topcoder bieden een online community aan van softwareontwikkelaars en grafische designers van allerlei specialiteiten. In plaats van meerdere ontwikkelaars aan te nemen, kan een bedrijf voor elk specialisme kort de juiste professionals inhuren voor de ontwikkeling van een toepassing.

5. Test producten

Een vlekkeloze werking van een product verkrijgen is vaak een nachtmerrie. Denk bijvoorbeeld aan een mobiele app die op allerlei hardware, draadloze netwerken en zelfs mobiele platforms moet werken. Met crowdsourcing via een website zoals uTest besteed je tests echter eenvoudig uit aan eigenaars van alle mogelijke combinaties.

6. Innoveer door interne crowdsourcing

Introduceer crowdsourcing onder uw medewerkers, maar maak er meer van dan een ideeënbus. Zo krijgen uw werknemers de kans om zichzelf te bewijzen en identificeert u zelf de werknemers die het best geplaatst zijn om een probleem op te lossen.

7. Feedback van uw klanten

Door naar feedback van uw klanten te luisteren, komt u te weten met welke frustraties ze rondlopen en wat u nog kunt verbeteren aan uw producten.

In samenwerking met CIO.com.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!