Test

Dit is een popup

Facebook minder populair bij tieners

Analisten van de investeringsbank Piper Jaffray onderzochten voor de derde keer in een jaar tijd de aantrekkingskracht van sociale media op 1.600 Amerikaanse tieners. Hun voornaamste vaststelling is dat tieners vrij massaal Facebook de rug lijken toe te keren. In de lente van 2012 verklaarde nog 33% zich tot fan van Facebook; een jaar later […]

Analisten van de investeringsbank Piper Jaffray onderzochten voor de derde keer in een jaar tijd de aantrekkingskracht van sociale media op 1.600 Amerikaanse tieners.

Hun voornaamste vaststelling is dat tieners vrij massaal Facebook de rug lijken toe te keren. In de lente van 2012 verklaarde nog 33% zich tot fan van Facebook; een jaar later is die aanhang geslonken tot 23%.

Ook YouTube deelt in iets mindere mate in de klappen: het aantal fervente YouTubegebruikers zakte van 26 tot 23%. De populariteit van Twitter (16%) en Instagram (15%) bleef vrij stabiel.

Nieuwe in de gaten te houden sociale mediaspelers bij tieners zijn volgens Piper Jaffray Reddit, Snapchat, Vine, en 4chan.

819 miljard dollar
Volgens Piper Jaffray houden marketeers bij hun e-marketing best rekening met die evolutie, want tieners vertegenwoordigen 819 miljard dollar van de Amerikaanse consumentenmarkt.
 

Analisten van de investeringsbank Piper Jaffray onderzochten voor de derde keer in een jaar tijd de aantrekkingskracht van sociale media op 1.600 Amerikaanse tieners.

Hun voornaamste vaststelling is dat tieners vrij massaal Facebook de rug lijken toe te keren. In de lente van 2012 verklaarde nog 33% zich tot fan van Facebook; een jaar later is die aanhang geslonken tot 23%.

Ook YouTube deelt in iets mindere mate in de klappen: het aantal fervente YouTubegebruikers zakte van 26 tot 23%. De populariteit van Twitter (16%) en Instagram (15%) bleef vrij stabiel.

Nieuwe in de gaten te houden sociale mediaspelers bij tieners zijn volgens Piper Jaffray Reddit, Snapchat, Vine, en 4chan.

819 miljard dollar
Volgens Piper Jaffray houden marketeers bij hun e-marketing best rekening met die evolutie, want tieners vertegenwoordigen 819 miljard dollar van de Amerikaanse consumentenmarkt.
 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!