Test

Dit is een popup

Nog veel plaats voor nieuwe Belgische e-shops

De Belgische webwinkelbranche ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet maar vreest de buitenlandse concurrentie. Dat blijkt uit een online-enquête onder 550 webwinkeliers van de belangenvereniging BeCommerce. 90% verwacht groei dit jaar en twee op drie overweegt zelfs extra personeel aan te nemen, in de eerste plaats IT’ers en marketeers. E-commerce groeit Volgens Patricia Ceyssens, voorzitster […]

De Belgische webwinkelbranche ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet maar vreest de buitenlandse concurrentie.

Dat blijkt uit een online-enquête onder 550 webwinkeliers van de belangenvereniging BeCommerce. 90% verwacht groei dit jaar en twee op drie overweegt zelfs extra personeel aan te nemen, in de eerste plaats IT’ers en marketeers.

E-commerce groeit
Volgens Patricia Ceyssens, voorzitster van BeCommerce, ontwikkelt de online handel zich langzaam maar zeker tot een volwaardige tak van de Belgische economie. “Maar er is nog een lange weg af te leggen”, zegt ze. “Vooral het feit dat er te weinig Belgische webwinkels zijn, blijft een heikel punt. Dit onderzoek leert ons ook dat de vrees voor buitenlandse concurrenten nooit zo groot was.”

63% van de Belgische webwinkeliers is bang voor concurrentie van e-winkels uit het buitenland. In een gelijkaardige enquête vorig jaar maakte minder dan de helft van de ondervraagden zich daar zorgen over.

De Belgische webwinkelbranche ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet maar vreest de buitenlandse concurrentie.

Dat blijkt uit een online-enquête onder 550 webwinkeliers van de belangenvereniging BeCommerce. 90% verwacht groei dit jaar en twee op drie overweegt zelfs extra personeel aan te nemen, in de eerste plaats IT’ers en marketeers.

E-commerce groeit
Volgens Patricia Ceyssens, voorzitster van BeCommerce, ontwikkelt de online handel zich langzaam maar zeker tot een volwaardige tak van de Belgische economie. “Maar er is nog een lange weg af te leggen”, zegt ze. “Vooral het feit dat er te weinig Belgische webwinkels zijn, blijft een heikel punt. Dit onderzoek leert ons ook dat de vrees voor buitenlandse concurrenten nooit zo groot was.”

63% van de Belgische webwinkeliers is bang voor concurrentie van e-winkels uit het buitenland. In een gelijkaardige enquête vorig jaar maakte minder dan de helft van de ondervraagden zich daar zorgen over.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!