Belgische CIO overlegt amper met sales en marketing
Bijna 70% van de Belgische Chief Information Officers (CIO’s) beweert zo goed als nooit samen te werken met de sales- en marketingafdeling van het eigen bedrijf. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van Forrester Consulting in opdracht van IT-dienstverlener Colt, softwarebedrijf VMware en netwerkspecialist Cisco.
Forrester sprak met 400 CIO’s in acht landen, waaronder 45 Belgen. Binnen Europa scoren alleen de Zwitsers nog slechter met 72%. Het gebrek aan communicatie tussen IT en de commerciële afdelingen kan volgens Forrester nefast zijn voor de efficiënte werking van de ondernemingen en kan zelfs concurrentienadeel opleveren.
Op eigen houtje
Uit het onderzoek blijkt ook dat steeds meer sales- en marketingdiensten op eigen houtje soft- en hardware aankopen en consultants van buiten het bedrijf voor het onderhoud inschakelen. Niet verwonderlijk dus dat 6 van de 10 ondervraagde CIO’s zijn eigen job en afdeling bedreigt ziet.
Bijna 70% van de Belgische Chief Information Officers (CIO’s) beweert zo goed als nooit samen te werken met de sales- en marketingafdeling van het eigen bedrijf. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van Forrester Consulting in opdracht van IT-dienstverlener Colt, softwarebedrijf VMware en netwerkspecialist Cisco.
Forrester sprak met 400 CIO’s in acht landen, waaronder 45 Belgen. Binnen Europa scoren alleen de Zwitsers nog slechter met 72%. Het gebrek aan communicatie tussen IT en de commerciële afdelingen kan volgens Forrester nefast zijn voor de efficiënte werking van de ondernemingen en kan zelfs concurrentienadeel opleveren.
Op eigen houtje
Uit het onderzoek blijkt ook dat steeds meer sales- en marketingdiensten op eigen houtje soft- en hardware aankopen en consultants van buiten het bedrijf voor het onderhoud inschakelen. Niet verwonderlijk dus dat 6 van de 10 ondervraagde CIO’s zijn eigen job en afdeling bedreigt ziet.