Goedkopere Porsche Taycan op komst
Porsche lanceerde begin dit jaar de Porsche Taycan op de Europese markt. Met Taycan maakte Porsche eindelijk de sprong naar de markt van elektrische wagens, waar het meteen ook grootste plannen heeft. De Porsche Taycan bestaat in drie verschillende edities: de Taycan Turbo, Turbo S, en nog een ‘goedkoper’ model: de 4S.
De Porsche Taycan wist de wagenexperts alvast te overtuigen. Tijdens de World Car Awards die begin april werden uitgereikt, werd de wagen uitgeroepen tot Best Performance Car en Best Luxury Car. Maar er is een probleem dat ervoor zorgt dat je er misschien nog geen enkele hebt zien rondrijden. Porsche is nu eenmaal een luxemerk, wat betekent dat de wagens lang niet voor iedereen betaalbaar zijn. Zelfs het instapmodel 4S kost je al snel 100.000 euro. De Turbo kost minstens 132.000 euro en de Turbo S zelfs 160.000 euro.
Goedkoper model met achterwielaandrijving
Voor wie de Porsche Taycan toch een kans wil geven, maar geen 100.000 euro op zak heeft, hebben we misschien wel goed nieuws. Het Britse CAR Magazine schreef deze week dat Porsche aan een goedkoper instapmodel zal werken. Dat hebben ze uit goede bron vernomen, want ze kregen die informatie van de diensthoofd van de research & development-afdeling Michael Steiner.
Een goedkoper prijskaartje betekent dat er wel enkele toegiften zullen moeten worden gedaan. De nieuwe variant van de Taycan zal achterwielaandrijving krijgen. De 4S bijvoorbeeld heeft een vierwielaandrijving. Ook de accu zal aanzienlijk kleiner worden. Steiner noemt daarbij geen exact getal voor de KWH, maar weet dat de 4S een accu van 79,2 KWH heeft. Dat betekent dat de autonomie van dit nieuwe model wellicht onder de 400 km zal uitvallen.
Dan doet Tesla het op dat vlak een stuk beter. De Model S Long Range heeft een autonomie van 600 km, en heb je voor een vanafprijs van €87.800. Het is voorlopig nog niet bekend wat de vanafprijs van de goedkoopste Porsche Taycan zal worden en vanaf wanneer deze te koop zal zijn, maar met haar beperkte autonomie durven we niet te stellen dat dit de ‘Tesla-killer’ zal worden.
Porsche lanceerde begin dit jaar de Porsche Taycan op de Europese markt. Met Taycan maakte Porsche eindelijk de sprong naar de markt van elektrische wagens, waar het meteen ook grootste plannen heeft. De Porsche Taycan bestaat in drie verschillende edities: de Taycan Turbo, Turbo S, en nog een ‘goedkoper’ model: de 4S.
De Porsche Taycan wist de wagenexperts alvast te overtuigen. Tijdens de World Car Awards die begin april werden uitgereikt, werd de wagen uitgeroepen tot Best Performance Car en Best Luxury Car. Maar er is een probleem dat ervoor zorgt dat je er misschien nog geen enkele hebt zien rondrijden. Porsche is nu eenmaal een luxemerk, wat betekent dat de wagens lang niet voor iedereen betaalbaar zijn. Zelfs het instapmodel 4S kost je al snel 100.000 euro. De Turbo kost minstens 132.000 euro en de Turbo S zelfs 160.000 euro.
Goedkoper model met achterwielaandrijving
Voor wie de Porsche Taycan toch een kans wil geven, maar geen 100.000 euro op zak heeft, hebben we misschien wel goed nieuws. Het Britse CAR Magazine schreef deze week dat Porsche aan een goedkoper instapmodel zal werken. Dat hebben ze uit goede bron vernomen, want ze kregen die informatie van de diensthoofd van de research & development-afdeling Michael Steiner.
Een goedkoper prijskaartje betekent dat er wel enkele toegiften zullen moeten worden gedaan. De nieuwe variant van de Taycan zal achterwielaandrijving krijgen. De 4S bijvoorbeeld heeft een vierwielaandrijving. Ook de accu zal aanzienlijk kleiner worden. Steiner noemt daarbij geen exact getal voor de KWH, maar weet dat de 4S een accu van 79,2 KWH heeft. Dat betekent dat de autonomie van dit nieuwe model wellicht onder de 400 km zal uitvallen.
Dan doet Tesla het op dat vlak een stuk beter. De Model S Long Range heeft een autonomie van 600 km, en heb je voor een vanafprijs van €87.800. Het is voorlopig nog niet bekend wat de vanafprijs van de goedkoopste Porsche Taycan zal worden en vanaf wanneer deze te koop zal zijn, maar met haar beperkte autonomie durven we niet te stellen dat dit de ‘Tesla-killer’ zal worden.