OnePlus vernieuwt logo en huisstijl
Op de smartphonemarkt zijn er tal van fabrikanten (zo goed als) afgehaakt vanwege diverse redenen. Gelukkig krijgen we er ook veel nieuwe (of gereïncarneerde) merken voor terug. De meest prominente voorbeelden zijn Xiaomi, HMD Global (Nokia), en uiteraard OnePlus. Opgericht in december 2013, en via ontzettend scherpe prijzen wist het merk van BBK Electronics voet aan de grond te krijgen. Waar de toestellen steeds beter werden, bleef het OnePlus logo onveranderd. Daar komt nu echter verandering in.
OnePlus logo en huisstijl vernieuwd
Ten tijde van de OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro werd er al lichtjes getweakt aan de formule van het OnePlus logo, maar dit keer zijn de aanpassingen een stuk doortastender. Vergelijk je het oude logo (links) en het nieuwe logo (rechts), dan duurt het wellicht even voordat je alle aanpassingen doorhebt. Het cijfer ‘1’ is voorzien van een andere vorm, de kleurstelling is min of meer op z’n kop gezet, maar dit alles is bewerkstelligd zonder al te veel vervreemd te raken van het oude OnePlus logo.
Verder past OnePlus haar lettertype aan voor betere leesbaarheid. In het voorbeeld hieronder zie je dat de nieuwe huisstijl een stuk ‘schoner’ eruitziet. Verder wordt het kleurenpalet van de voormalig flagship killer geüpdatet; kleuren als cyaan, groen, magenta, indigo en geel zijn nu toegevoegd. Al deze kleuren omringen het nog altijd iconische rood van OnePlus. De extra kleuren moeten het merkdesign nog levendiger maken.
Niet over één nacht ijs gegaan
Al deze aanpassingen zijn niet binnen één nacht gerealiseerd, zo laat OnePlus Global Creative Director Mats Hakansson weten. Naast creatievelingen binnen het bedrijf is deze vernieuwde stijl mede gerealiseerd door het inhuren van een extern agentschap voor 7 maanden. Via het Weibo-bericht van OnePlus kun je de vernieuwde huisstijl van OnePlus vieren aan de hand van kekke wallpapers.
Op de smartphonemarkt zijn er tal van fabrikanten (zo goed als) afgehaakt vanwege diverse redenen. Gelukkig krijgen we er ook veel nieuwe (of gereïncarneerde) merken voor terug. De meest prominente voorbeelden zijn Xiaomi, HMD Global (Nokia), en uiteraard OnePlus. Opgericht in december 2013, en via ontzettend scherpe prijzen wist het merk van BBK Electronics voet aan de grond te krijgen. Waar de toestellen steeds beter werden, bleef het OnePlus logo onveranderd. Daar komt nu echter verandering in.
OnePlus logo en huisstijl vernieuwd
Ten tijde van de OnePlus 7 en OnePlus 7 Pro werd er al lichtjes getweakt aan de formule van het OnePlus logo, maar dit keer zijn de aanpassingen een stuk doortastender. Vergelijk je het oude logo (links) en het nieuwe logo (rechts), dan duurt het wellicht even voordat je alle aanpassingen doorhebt. Het cijfer ‘1’ is voorzien van een andere vorm, de kleurstelling is min of meer op z’n kop gezet, maar dit alles is bewerkstelligd zonder al te veel vervreemd te raken van het oude OnePlus logo.
Verder past OnePlus haar lettertype aan voor betere leesbaarheid. In het voorbeeld hieronder zie je dat de nieuwe huisstijl een stuk ‘schoner’ eruitziet. Verder wordt het kleurenpalet van de voormalig flagship killer geüpdatet; kleuren als cyaan, groen, magenta, indigo en geel zijn nu toegevoegd. Al deze kleuren omringen het nog altijd iconische rood van OnePlus. De extra kleuren moeten het merkdesign nog levendiger maken.
Niet over één nacht ijs gegaan
Al deze aanpassingen zijn niet binnen één nacht gerealiseerd, zo laat OnePlus Global Creative Director Mats Hakansson weten. Naast creatievelingen binnen het bedrijf is deze vernieuwde stijl mede gerealiseerd door het inhuren van een extern agentschap voor 7 maanden. Via het Weibo-bericht van OnePlus kun je de vernieuwde huisstijl van OnePlus vieren aan de hand van kekke wallpapers.