Alipay koopt aandeel in Zweeds betaalplatform Klarna
Heel wat verschuivingen in fintechland: Ant Financial Group, de eigenaar van het Chinese betaalplatform Alipay, heeft zich ingekocht in het Zweedse betaalplatform Klarna. Die laatste is een relatieve nieuwkomer maar heeft toch al een sterke aanwezigheid op de Europese markt. Met Klarna kunnen klanten achteraf betalen mogelijk maken bij hun aankoop. Meestal gaat het dan om 14 tot maximum 30 dagen na aankoop.
Alipay en Klarna
Volgens Reuters betreft de deal de aankoop van 1 procent van het geheel. In totaal haalde het Zweedse bedrijf daarmee 460 miljoen dollar op. Intussen wordt de waarde van het platform geschat op 5.5 miljard dollar. Volgens de woordvoerder van het Zweedse bedrijf hebben klanten veel te lang slechte betaalplatformen gekend online. Daardoor liepen bedrijven heel wat inkomsten mis. De samenwerking tussen Alipay en Klarna moet die betaalflow vergemakkelijken waardoor je ook via Alibaba en Aliexpress eenvoudig voor achteraf betalen met Klarna kan kiezen.
Intussen heeft het Zweedse betaalplatform al partnerships met meer dan 200.000 retailers, waaronder H&M, Aliexpress, ASOS, IKEA, Spotify, Nike en ga zo maar door. Alleen in 2019 al voegde het bedrijf 75.000 nieuwe verkopers toe aan zijn portfolio en streeft daarbij naar een wereldwijde aanwezigheid in de e-commercewereld.
Heel wat verschuivingen in fintechland: Ant Financial Group, de eigenaar van het Chinese betaalplatform Alipay, heeft zich ingekocht in het Zweedse betaalplatform Klarna. Die laatste is een relatieve nieuwkomer maar heeft toch al een sterke aanwezigheid op de Europese markt. Met Klarna kunnen klanten achteraf betalen mogelijk maken bij hun aankoop. Meestal gaat het dan om 14 tot maximum 30 dagen na aankoop.
Alipay en Klarna
Volgens Reuters betreft de deal de aankoop van 1 procent van het geheel. In totaal haalde het Zweedse bedrijf daarmee 460 miljoen dollar op. Intussen wordt de waarde van het platform geschat op 5.5 miljard dollar. Volgens de woordvoerder van het Zweedse bedrijf hebben klanten veel te lang slechte betaalplatformen gekend online. Daardoor liepen bedrijven heel wat inkomsten mis. De samenwerking tussen Alipay en Klarna moet die betaalflow vergemakkelijken waardoor je ook via Alibaba en Aliexpress eenvoudig voor achteraf betalen met Klarna kan kiezen.
Intussen heeft het Zweedse betaalplatform al partnerships met meer dan 200.000 retailers, waaronder H&M, Aliexpress, ASOS, IKEA, Spotify, Nike en ga zo maar door. Alleen in 2019 al voegde het bedrijf 75.000 nieuwe verkopers toe aan zijn portfolio en streeft daarbij naar een wereldwijde aanwezigheid in de e-commercewereld.