Storing Google Nest camera
Vanwege een storing bij de Google Nest camera konden gebruikers zowel opgenomen beelden als livebeelden niet bekijken, en dat is nu al uren aan de gang.
Uitval
Sinds maandagavond kunnen mensen die in het bezit zijn van een Google beveiligingscamera de beelden niet terugzien. Inmiddels kunnen zij wel weer de livebeelden bekijken. Google maakte het nieuws van de storing zelf bekend via Twitter: “We werken aan een probleem dat invloed heeft op de cameraverbinding. Over een uur sturen we onze volgende tweet uit, in de tussentijd kun je het probleem volgen via status.nest.com”. Vervolgens kwam er een update tweet van het bedrijf, waarin ze vermelden dat ze bezig waren met een oplossing, en dat de cameraverbinding voor sommige gebruikers alweer hersteld is.
Oorzaak bekend
Elke beveiligingscamera van Google heeft last van de storing: de Nest Cam, de Nest Cam IQ, het Hub Max display en de Hello deurbel. De Nest Thermostat en de Nest Protect werken inmiddels. En ook de livefunctie van alle Nest camera’s doet het weer, net als de notificaties. Alleen het terugkijken van opgenomen videobeelden is dus nog niet mogelijk. In de laatste update van Google op de statuspagina is het volgende te lezen: “We hebben de oorzaak geïdentificeerd en we werken aan een oplossing. We brengen u op de hoogte, zodra het is opgelost”. Wat die oorzaak precies is, maakt het bedrijf niet bekend. Voor meer updates, kun je ook de Twitter-pagina van Google Nest raadplegen, hier plaatst Google geregeld berichten op.
Vanwege een storing bij de Google Nest camera konden gebruikers zowel opgenomen beelden als livebeelden niet bekijken, en dat is nu al uren aan de gang.
Uitval
Sinds maandagavond kunnen mensen die in het bezit zijn van een Google beveiligingscamera de beelden niet terugzien. Inmiddels kunnen zij wel weer de livebeelden bekijken. Google maakte het nieuws van de storing zelf bekend via Twitter: “We werken aan een probleem dat invloed heeft op de cameraverbinding. Over een uur sturen we onze volgende tweet uit, in de tussentijd kun je het probleem volgen via status.nest.com”. Vervolgens kwam er een update tweet van het bedrijf, waarin ze vermelden dat ze bezig waren met een oplossing, en dat de cameraverbinding voor sommige gebruikers alweer hersteld is.
Oorzaak bekend
Elke beveiligingscamera van Google heeft last van de storing: de Nest Cam, de Nest Cam IQ, het Hub Max display en de Hello deurbel. De Nest Thermostat en de Nest Protect werken inmiddels. En ook de livefunctie van alle Nest camera’s doet het weer, net als de notificaties. Alleen het terugkijken van opgenomen videobeelden is dus nog niet mogelijk. In de laatste update van Google op de statuspagina is het volgende te lezen: “We hebben de oorzaak geïdentificeerd en we werken aan een oplossing. We brengen u op de hoogte, zodra het is opgelost”. Wat die oorzaak precies is, maakt het bedrijf niet bekend. Voor meer updates, kun je ook de Twitter-pagina van Google Nest raadplegen, hier plaatst Google geregeld berichten op.