Ellio is de Belgische E-bike van de toekomst
Gisteren stelde het Belgische Ellio zijn allereerste E-bike/speed pedelec voor. Samen met een aantal journalisten kregen we de kans om de Ellio van dichtbij te bekijken en uit te testen. Het resultaat is een fantastische E-bike met enorm veel potentieel.
Ride Ellio
Co-founder Tomas Keppens begon meteen met veel trots te vertellen. Het begon allemaal in 2007 toen hij alleen begon te sleutelen aan een e-bike. Het heeft dan tot 2016-2017 geduurd voor hij Jorrit Heidbuchel tegenkwam. Jorrit, die toen nog student was, heeft heel zijn eindwerk rond het prototype van de Ellio geschreven.
Sindsdien zijn de twee samen in zee gegaan en is er op anderhalf jaar tijd enorm veel vooruitgang geboekt. Vanuit hun kantoren in Lubbeek gebruikte Keppens zijn ervaring als ingenieur bij Toyota. Heidbuchel kwam vers van de pers met heel wat frisse ideeën. Vandaag doet hij voornamelijk de marketing en houdt Keppens zich bezig met R&D.
Made in Belgium
Zoals vermeld ontwikkelt en produceert de start-up zijn E-bike volledig in België. Een knappe prestatie toch wel. De start-up werkt daarvoor samen met een fietsfabriek en met de hulp van sociale tewerkstelling kan de Ellio met veel trots in Vlaanderen worden gemaakt.
Momenteel heeft Ellio drie varianten van zijn E-bike:
- Essential
De Essential kan tot 25 km/h rijden, heeft een 1150 Wh batterij, een ‘all wheel drive’ systeem gebaseerd op automotive en een automatisch schakelsysteem. Basisprijs: 3495 euro.
- Enjoy
De Enjoy is verkrijgbaar in twee varianten: 25 km/h en 35 km/h. Met dezelfde batterij van 1150 Wh zou je toch 80 kilometer moeten halen. Ook hier heeft de Enjoy het AWD-systeem met automatische schakeling. Basisprijs: 4795 euro (25km/h) en 4995 (35km/h).
- Elite
De Elite is de fiets die alle mogelijke features meekrijgt. Een maximumsnelheid van 45 km/h, de 1150 Wh-batterij, AWD-systeem met automatische schakeling, een safety pack met ABS en tractiecontrole en ga zo maar door. De Elite heeft alles.
Uniek
Samengevat heeft elk model 4 belangrijke features:
- Een uniek ‘all wheel drive systeem’ waarbij zowel het voor- als achterwiel aandrijving hebbe.
- Een enorme 1150 Wh batterij waardoor je autonomie vergroot.
- Degelijk en betrouwbaar materiaal
- Automatische aandrijving waardoor je nooit meer moet schakelen
Hebben we je interesse gewekt? Dat is zeker mogelijk. De E-bikes gaan vanaf maart in productie. Co-founder Jorrit Heidbuchel wist me te vertellen dat de eerste leveringen in april zullen gebeuren. Wie wil kan vandaag al zijn Ellio reserveren via dit formulier.
Gisteren stelde het Belgische Ellio zijn allereerste E-bike/speed pedelec voor. Samen met een aantal journalisten kregen we de kans om de Ellio van dichtbij te bekijken en uit te testen. Het resultaat is een fantastische E-bike met enorm veel potentieel.
Ride Ellio
Co-founder Tomas Keppens begon meteen met veel trots te vertellen. Het begon allemaal in 2007 toen hij alleen begon te sleutelen aan een e-bike. Het heeft dan tot 2016-2017 geduurd voor hij Jorrit Heidbuchel tegenkwam. Jorrit, die toen nog student was, heeft heel zijn eindwerk rond het prototype van de Ellio geschreven.
Sindsdien zijn de twee samen in zee gegaan en is er op anderhalf jaar tijd enorm veel vooruitgang geboekt. Vanuit hun kantoren in Lubbeek gebruikte Keppens zijn ervaring als ingenieur bij Toyota. Heidbuchel kwam vers van de pers met heel wat frisse ideeën. Vandaag doet hij voornamelijk de marketing en houdt Keppens zich bezig met R&D.
Made in Belgium
Zoals vermeld ontwikkelt en produceert de start-up zijn E-bike volledig in België. Een knappe prestatie toch wel. De start-up werkt daarvoor samen met een fietsfabriek en met de hulp van sociale tewerkstelling kan de Ellio met veel trots in Vlaanderen worden gemaakt.
Momenteel heeft Ellio drie varianten van zijn E-bike:
- Essential
De Essential kan tot 25 km/h rijden, heeft een 1150 Wh batterij, een ‘all wheel drive’ systeem gebaseerd op automotive en een automatisch schakelsysteem. Basisprijs: 3495 euro.
- Enjoy
De Enjoy is verkrijgbaar in twee varianten: 25 km/h en 35 km/h. Met dezelfde batterij van 1150 Wh zou je toch 80 kilometer moeten halen. Ook hier heeft de Enjoy het AWD-systeem met automatische schakeling. Basisprijs: 4795 euro (25km/h) en 4995 (35km/h).
- Elite
De Elite is de fiets die alle mogelijke features meekrijgt. Een maximumsnelheid van 45 km/h, de 1150 Wh-batterij, AWD-systeem met automatische schakeling, een safety pack met ABS en tractiecontrole en ga zo maar door. De Elite heeft alles.
Uniek
Samengevat heeft elk model 4 belangrijke features:
- Een uniek ‘all wheel drive systeem’ waarbij zowel het voor- als achterwiel aandrijving hebbe.
- Een enorme 1150 Wh batterij waardoor je autonomie vergroot.
- Degelijk en betrouwbaar materiaal
- Automatische aandrijving waardoor je nooit meer moet schakelen
Hebben we je interesse gewekt? Dat is zeker mogelijk. De E-bikes gaan vanaf maart in productie. Co-founder Jorrit Heidbuchel wist me te vertellen dat de eerste leveringen in april zullen gebeuren. Wie wil kan vandaag al zijn Ellio reserveren via dit formulier.