Test

Dit is een popup

Instagram bracht in 2019 meer op dan YouTube

Nadat YouTube minder geld opbrengt voor Google dan verwacht doen analisten bij Bloomberg er nog een schepje bovenop met Instagram.

En dat zijn verrassende cijfers. Gisteren kwamen we al te weten dat YouTube een stuk minder opbracht dan veel analisten dachten. Met 15.1 miljard dollar boert YouTube uiteraard goed en is het een belangrijke inkomstenbron voor Google. Toch is Facebook er mijn zijn fotodeelplatform Instagram in geslaagd meer dan 20 miljard aan advertentie-inkomsten binnen te halen.

Instagram vs. YouTube

Inderdaad, het meest populaire videoplatform heeft verloren van een fotodeelplatform. En dat is op zichzelf niet verrassend aangezien ook Facebook en Instagram hevig zijn gaan inzetten op video. Vooral de mogelijkheid om ook advertenties te plaatsen tussen verhalen van vrienden door heeft er voor een groot deel voor gezorgd dat adverteerders hun focus hebben verlegd.

En daar blijft het niet bij. Naast de verhaallijnen heb je tegenwoordig tientallen mogelijkheden om in de Instagram-app te adverteren. Bovendien heeft Facebook er in de laatste jaren een heuse shoppingapplicatie van gemaakt. Bedrijven en diensten kunnen nu heel gemakkelijk hun producten aanbieden en klanten kunnen in de app zelf nog afrekenen en bestellen.

 

En dat zijn verrassende cijfers. Gisteren kwamen we al te weten dat YouTube een stuk minder opbracht dan veel analisten dachten. Met 15.1 miljard dollar boert YouTube uiteraard goed en is het een belangrijke inkomstenbron voor Google. Toch is Facebook er mijn zijn fotodeelplatform Instagram in geslaagd meer dan 20 miljard aan advertentie-inkomsten binnen te halen.

Instagram vs. YouTube

Inderdaad, het meest populaire videoplatform heeft verloren van een fotodeelplatform. En dat is op zichzelf niet verrassend aangezien ook Facebook en Instagram hevig zijn gaan inzetten op video. Vooral de mogelijkheid om ook advertenties te plaatsen tussen verhalen van vrienden door heeft er voor een groot deel voor gezorgd dat adverteerders hun focus hebben verlegd.

En daar blijft het niet bij. Naast de verhaallijnen heb je tegenwoordig tientallen mogelijkheden om in de Instagram-app te adverteren. Bovendien heeft Facebook er in de laatste jaren een heuse shoppingapplicatie van gemaakt. Bedrijven en diensten kunnen nu heel gemakkelijk hun producten aanbieden en klanten kunnen in de app zelf nog afrekenen en bestellen.

 

advertentiesappinstagramnieuwsyoutubezakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!