Google lanceert Twitterhashtag voor vragen over Android
Google heeft via de Twitterpagina van Android en Reddit een nieuw initiatief voorgesteld. Het wil via Twitter gebruikers assisteren met vragen die zij hebben over hun Android toestel. Die vragen kunnen over een brede waaier aan potentiële problemen gaan, zoals algemene probleemoplossingen, identiteit en authenticatie, toegang en beveiliging.
Om een vraag te stellen aan Android, moeten gebruikers de hashtag #AndroidHelp toevoegen aan hun tweet. Google verzekert in de aankondiging dat alle vragen zullen beantwoord worden door een medewerker van Android, en dat alle antwoorden die komen vanwege de officiële pagina ook authentiek zijn.
Have questions related to your #Android 📱? We’re here to help. Now, you can get assistance by tweeting your issue using hashtag #AndroidHelp.
— Android (@Android) January 27, 2020
Spam tegengaan
Het is opmerkelijk dat Google ervoor kiest om zijn klantendienst via Twitter op deze manier te regelen. Een veel logischere optie zou misschien zijn om de mogelijkheid in te schakelen dat gebruikers een chatbericht sturen naar de pagina. Misschien wil niet iedereen zijn vraag zomaar openbaar maken, omdat ze misschien denken dat ze een domme vraag stellen of het gaat om het beveiligen van persoonlijke informatie.
Maar toch vallen er ook goede redenen bedenken waarom Google ervoor kiest om zo openbaar te werken. Het maakt de kans dat de pagina van Android gestalkt wordt door spammers of trollers een stuk kleiner. Die zullen hun berichten veel minder snel openbaar maken. Ook kan het een manier zijn om een soort van FAQ op te bouwen. Veel mensen zitten misschien met dezelfde vraag, en kunnen hun antwoord via de hashtag al terugvinden. Zo moet niet telkens weer dezelfde vraag beantwoord worden.
Google heeft via de Twitterpagina van Android en Reddit een nieuw initiatief voorgesteld. Het wil via Twitter gebruikers assisteren met vragen die zij hebben over hun Android toestel. Die vragen kunnen over een brede waaier aan potentiële problemen gaan, zoals algemene probleemoplossingen, identiteit en authenticatie, toegang en beveiliging.
Om een vraag te stellen aan Android, moeten gebruikers de hashtag #AndroidHelp toevoegen aan hun tweet. Google verzekert in de aankondiging dat alle vragen zullen beantwoord worden door een medewerker van Android, en dat alle antwoorden die komen vanwege de officiële pagina ook authentiek zijn.
Have questions related to your #Android 📱? We’re here to help. Now, you can get assistance by tweeting your issue using hashtag #AndroidHelp.
— Android (@Android) January 27, 2020
Spam tegengaan
Het is opmerkelijk dat Google ervoor kiest om zijn klantendienst via Twitter op deze manier te regelen. Een veel logischere optie zou misschien zijn om de mogelijkheid in te schakelen dat gebruikers een chatbericht sturen naar de pagina. Misschien wil niet iedereen zijn vraag zomaar openbaar maken, omdat ze misschien denken dat ze een domme vraag stellen of het gaat om het beveiligen van persoonlijke informatie.
Maar toch vallen er ook goede redenen bedenken waarom Google ervoor kiest om zo openbaar te werken. Het maakt de kans dat de pagina van Android gestalkt wordt door spammers of trollers een stuk kleiner. Die zullen hun berichten veel minder snel openbaar maken. Ook kan het een manier zijn om een soort van FAQ op te bouwen. Veel mensen zitten misschien met dezelfde vraag, en kunnen hun antwoord via de hashtag al terugvinden. Zo moet niet telkens weer dezelfde vraag beantwoord worden.